آموزش هوش مصنوعی

۲. اینترنت اشیا تکنولوژی آینده را یکپارچه می‌کند

عمومی خبری

۲. اینترنت اشیا تکنولوژی آینده را یکپارچه می‌کند

اینترنت اشیا (IoT) به سیستمی از اشیای متصل به اینترنت گفته می‌شود که قادر به جمع آوری و انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. امکانات شخصی، تجاری و … در اینترنت اشیا تقریبا بی نهایت است. اینترنت اشیا به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به هم متصل شده و با همکاری هم زندگی را آسان‌تر کنند.

دستگاه‌های هوشمند هرروز بیشتر می‌شوند. کافی است نگاهی به اطرافتان بیاندازید. خانه‌ شما و تمام وسایل آن در آینده‌ای نه چندان دور هوشمند می‌شوند. البته خانه‌ هوشمند تنها نمونه‌ای کوچک از تکنولوژی جدید است. مزارع هوشمند، لباس‌ها و هرآنچه که فکرش را نمی‌کنید در آینده نزدیک به اینترنت متصل خواهند شد.

دستگاه‌ها به‌طور پیوسته در حال جمع‌آوری و انتقال داده هستند و اینترنت اشیا در آینده به طرز چشم‌گیری رشد می‌کند. این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیا، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینه‌ها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا هم می‌شود.

این فناوری در خانه، محل کار، کارخانه‌ها و صنایع مختلف کاربرد دارد. لباس‌های هوشمند، یخچال‌های هوشمند، دستیارهای دیجیتالی، سنسورها و تجهیزات متصل به اینترنت خیلی بیشتر از قبل پیشرفت کرده‌اند و احتمالا در آینده هم رشد بیشتری خواهند داشت.

جالب است بدانید که اینترنت اشیا در سال‌های آینده به هوش اشیا تبدیل می‌شود و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و به طور مستقل تصمیم بگیرند. در نهایت دخالت انسان خیلی کمتر می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند است.

تکنولوژی اولیه‌ای که در ابتدا به عنوان ردیاب و برای تناسب اندام مورد استفاده قرار گرفت، اکنون تمام صنعت مد و پوشاک را در بر گرفته است. آینده پژوهی صنعت مد فرضیه‌ای را در این باره مطرح کرده است که در حال حاضر فاصله‌ چندانی با واقعیت ندارد: در آینده نزدیک لباس‌ها به بهبود عملکرد انسان و زندگی سالم‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر کمک می‌کنند.

اما این همه‌ دست آورد تکنولوژی جدید نیست. پیشرفت تکنولوژی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که بشر با ادغام ژن‌ها و ترکیب انسان‌ها بتواند موجودات جدیدی خلق کند. موجوداتی که ممکن است در آینده به اسم انسان‌های عظیم یا انسان فرامرزی بشناسیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …