آموزش هوش مصنوعی

۱۰ روش رمزگشایی فایل های آلوده و قفل شده توسط باج افزار یا

عمومی خبری

بسیاری از هکرها برای دریافت پول از مردم 💲، لینک‌ها و وب‌سایت‌های خرابی را می‌سازند تا بتوانند با این موارد، بدافزارهای مخربی به نام Ransomware  را روی سیستم شما نصب کنند و فایل‌های مهم شما را قفل کنند. زمانی که فایل‌ها قفل شوند، باید برای رمزگشایی آن‌ها به هکرها پولی پرداخت کنید. این باج افزارها برای ویندوز، مک و لینوکس ساخته شده‌اند. با وجود این که این باج افزارها بسیار خطرناک هستند، ابزارهایی وجود دارند که کاربران می‌توانند با کمک آن‌ها بدون نگرانی و پرداخت به هکرها، فایل‌های خود را رمزگشایی کنند. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۰ روش رمزگشایی فایل های آلوده و قفل شده توسط باج افزار یا Ransomware می‌پردازیم.

 

چگونه فایل های قفل شده باج افزار را باز کنیم؟

?How to Fix Ransomware Issues and What Are the Best Ransomware Protection

Ransomwareها نرم‌افزارهایی مخرب هستند که می‌توانند با قفل کردن فایل‌ها و برنامه‌های شما، رایانه را غیرفعال کنند. برای اینکه بتوانید این بتوانید از قفل فایل‌های خود را باز کنید، یا باید به هکرها باج بدهید یا از ابزارهایی برای رمزگشایی استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب بهترین ابزارهای ضد باج افزار را معرفی می‌کنیم. علاوه بر این، راه‌هایی برای پیشگیری بروز این مشکل را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای رفع مشکل باج افزار چه کنیم؟

آموزش حذف باج افزار

اگر متوجه باج افزار شدید، هیچ گونه پرداختی انجام ندهید. این باج افزارها برای باز کردن قفل فایل‌های شما ازتان پول مخصوصا بیت کوین درخواست می‌کنند. هیچ تضمینی وجود ندارد که قفل فایل‌های شما را باز کنند.

حتما از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. بکاپ را در فضایی امن نگه داری کنید. اگر بکاپ نگرفته باشید، باید فایل‌های خود را رمزگشایی کنید. برای این کار باید از ابزارهای رمزگشایی باج افزار استفاده کنید.

نکته: همیشه از آنتی ویروس استفاده کنید تا از مشکلات پیشگیری شود.

باج افزارها انواع مختلفی دارند. برای شناسایی نوع آن‌ها می‌توانید از ابزارهای مخصوص رمزگشایی استفاده کنید. می‌توانید از یکی از دو گزینه زیر استفاده کنید:

CRYPTO SHERIFF FROM NO MORE RANSOM

ID RANSOMWARE FROM MALWAREHUNTER TEAM

پس از تشخیص نوع باج افزار می‌توانید از ابزارهای ضد باج افزار برای باز کردن قفل فایل‌ها استفاده کنید. اصولا این ابزارها ابتدا سیستم شما را اسکن می‌کنند. مشکل را شناسایی می‌کنند و سپس راه حل به شما می‌دهند.

اگر نمی‌دانید سیستم شما به ویروس آلوده شده است یا خیر، مطلب نشانه‌های ویروسی شدن و آلوده بودن کامپیوتر را مطالعه کنید.

بازیابی اطلاعات باج افزار با No More Ransom

برای بازیابی فایل های رمزگذاری شده می‌توانید از سایت No More Ransom استفاده کنید. وارد این سایت شوید.

بازیابی اطلاعات باج افزار

در این سایت راه‌حل برای اکثر باج‌افزارها وجود دارد. کافی است روی بخش موردنظر خود کلیک کنید. سپس روی دکمه قرمز رنگ Download بزنید. سپس فایل زیپ را باز کنید و برنامه را اجرا کنید.

بازیابی اطلاعات باج افزار

نرم افزار رمزگشایی باج افزار Kaspersky NoRansom

نرم افزار رمزگشایی باج افزار

نرم افزار رمزگشایی باج افزار Kaspersky NoRansom نیز به شما کمک می‌کند از شر قفل شدن فایل‌ها و… خلاص شوید. وارد سایت شوید و برنامه را با توجه به نیاز خود دانلود و نصب کنید. کافی است روی دکمه Download کلیک کنید. این برنامه در ویندوز ۱۰ و مک بسیار خوب عمل می‌‌کند. انواع برنامه‌ها:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …