می‌دانید داستان از کجا شروع شد؟ می‌پرسید کدام داستان؟ منظورمان همان داستان تکراری « انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی » است. نگویید این سوال شما نیست که باور نمی‌کنیم! آمارهای جهانی نشان می‌دهند از هر 10 نفر 5/9 نفر به دنبال جواب این سوال هستند. پس بگذارید برایتان بگوییم داستان از کجا شروع شد.

قصه درست از همان روزی شروع شد که خیلی‌ها علاقه‌مند شدند که بروند دنبال یکی از پردرآمدترین شغل‌های دنیا، یعنی برنامه نویسی. حتماً می‌دانید برنامه نویسی از آن مهارت‌هایی است که اغلب کسب‌وکارها به آن احتیاج دارند. برای همین است که نمی‌شود هیچ برنامه نویس بیکاری پیدا کرد، مگر اینکه خودش نخواهد کار کند! چون از اداره‌های دولتی گرفته تا شرکت‌های خصوصی حداقل یک جا برای یک برنامه‌نویس‌ خالی است.

اما مسئله‌ی همیشگیِ کسانی که قصد دارند وارد این حوزه شوند، انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب است. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، پس با این مقاله همراه ما باشید تا بعد از معرفی زبان های برنامه نویسی، راه انتخاب بهترینشان را به شما نشان دهیم.

زبان برنامه نویسی برای ویندوز، وب یا موبایل؟ مساله این است!

باید بگوییم که به تعداد آدم‌ها، زبان هست برای برنامه نویسی! حالا نه اینقدر زیاد اما انصافاً تعدادشان خیلی زیاد است. البته تمام این زبان‌ها به چهار گروهِ زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. زبانهای برنامه نویسی ویندوزی

  2. زبانهای برنامه نویسی تحت وب

  3. زبانهای برنامه نویسی برای اپلیکیشن موبایل

  4. زبانهای برنامه نویسی چند منظوره

پیش از آنکه بخواهید بهترین زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید باید تصمیم بگیرید که به کدام حوزه علاقه دارید. اگر دلتان می‌خواهد بدانید در هر کدام از این حوزه‌ها چه خبر است ما در ادامه‌ی مقاله برایتان خواهیم گفت.