آموزش هوش مصنوعی

بریتانیا قوانین داده کاوی را برای حمایت از صنعت و شکوفایی هوش مصنوعی تسهیل می کند

تقاضا برای هوش مصنوعی
عمومی خبری

بریتانیا قوانین داده کاوی را برای حمایت از صنعت و شکوفایی هوش مصنوعی تسهیل می کند

همه ما می دانیم که داده ها برای توسعه هوش مصنوعی حیاتی هستند. غول‌های فناوری به دلیل داشتن مجموعه داده‌های بزرگ موجود یا توانایی تأمین مالی/پرداخت برای داده‌های مورد نیاز در موقعیتی سودمند هستند. اکثر استارت آپ ها برای شروع به داده های استخراج تکیه می کنند.

اروپا قوانین سختگیرانه داده ای دارد. طرفداران مقرراتی مانند GDPR معتقدند که این مقررات برای حمایت از مصرف کنندگان ضروری است، در حالی که منتقدان استدلال می کنند که نوآوری، سرمایه گذاری و مشاغل را از منطقه یورو به کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و چین هدایت می کند.

پیتر رایت، وکیل دادگستری توضیح داد: «شما استارت‌آپ سیلیکون ولی خود را دارید که می‌تواند به مقدار زیادی پول از سرمایه‌گذاران دسترسی داشته باشد، به دانش تخصصی در این زمینه دسترسی داشته باشد، و مانند رقیبی در اروپا با یک بازوی بسته از پشت خود مبارزه نکند». و دکترای حقوق دیجیتال انگلستان .

اعلامیه این هفته نشان می دهد که چگونه بریتانیا قصد دارد از استراتژی ملی هوش مصنوعی خود از نقطه نظر مالکیت معنوی حمایت کند.

این اطلاعیه از طریق اداره مالکیت معنوی کشور (IPO) و پس از یک دوره مشاوره بین صنعتی دو ماهه با افراد، مشاغل بزرگ و کوچک و طیف وسیعی از سازمان ها منتشر می شود.

متن و داده کاوی

متن و داده کاوی (TDM) به محققان اجازه می دهد تا مجموعه داده های متفاوتی را برای الگوریتم های خود کپی و مهار کنند. به عنوان بخشی از این اعلامیه، بریتانیا می‌گوید اکنون به TDM «برای هر هدفی» اجازه می‌دهد، که انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به استثنایی که در سال 2014 ایجاد شد که به محققان هوش مصنوعی اجازه می‌داد از چنین TDM برای مقاصد غیرتجاری استفاده کنند، فراهم می‌کند.

در مقابل، دستورالعمل اتحادیه اروپا در مورد حق چاپ در بازار واحد دیجیتال استثنایی TDM را فقط برای تحقیقات علمی ارائه می دهد.

«این تغییرات از انعطاف‌پذیری‌های بیشتر پس از برگزیت حداکثر استفاده را می‌کند. آنها به رقابتی تر شدن بریتانیا به عنوان مکانی برای شرکت هایی که داده کاوی انجام می دهند کمک می کنند.

هوش مصنوعی هنوز نمی تواند مخترع باشد

در جاهای دیگر، بریتانیا کم و بیش به مواضع قبلی خود پایبند است – از جمله اینکه سیستم های هوش مصنوعی را نمی توان به عنوان مخترع در حق ثبت اختراع معرفی کرد.

پرمخاطب ترین مورد در این زمینه مربوط به دکتر استفان تالر مستقر در ایالات متحده، بنیانگذار Imagination Engines است. دکتر تالر مبارزه را برای اعتبار بخشیدن به ماشین‌ها برای ساخته‌هایشان رهبری می‌کند.

یک دستگاه هوش مصنوعی ایجاد شده توسط دکتر تالر، DABUS ، برای اختراع چراغ هشدار اضطراری، ظرف غذا که چسبندگی و انتقال حرارت را بهبود می بخشد و موارد دیگر استفاده شد.

در آگوست 2021، پس از آنکه رایان ابوت، استاد دانشگاه ساری ، درخواست‌هایی را به نمایندگی از دکتر تالر در کشور ثبت کرد ، یک دادگاه فدرال در استرالیا حکم داد که سیستم‌های هوش مصنوعی را می‌توان به عنوان مخترع تحت قانون ثبت اختراع در نظر گرفت. درخواست های مشابهی نیز در بریتانیا، ایالات متحده و نیوزلند ثبت شد

UK eases data mining laws to support flourishing AI industry

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …