آموزش هوش مصنوعی

آموزش برنامه نویسی روبیruby

زبان برنامه نویسی روبی
برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی روبی

یکم بیشتر با زبان برنامه نویسی روبی آشنا بشیم. روبی (به انگلیسی: Ruby) یک زبان برنامه‌نویسی انعطاف‌پذیر، پویا و شیءگرا است. سازنده‌ی این زبان، در نوشته‌های خود گفته است، وقتی زبان روبی را میساختم، به دنبال یک ساختار ایده آل و عالی بودم، زبان اسکریپتی میخواستم که از پرل خیلی قوی تر و در شیءگرایی هم از زبان پایتون کاملتر باشد. در نهایت در سال 1995، آقای Yukihiro “Matz” Matsumoto، روبی را به جامعه‌ی برنامه نویسان معرفی کرد. شما در این مجموعه‌ی آموزشی، از مقدماتی تا پیشرفته روبی را آموزش میبینید. روبی کاربردهای فراوانی دارد؛ به عنوان مثال در وب و طراحی سایت ، شبیه سازی ها، مدل سازی ها، برنامه نویسی سمت سرور، ساخت بازی، روباتیک، شبکه، مباحث مربوط به تست نفوذ مثل نوشتن ماژول های مختلف برای متاسپلویت و هک و امنیت استفاده میشود. روبی بر روی انواع سیستم عامل های مختلف مثل ویندوز، لینوکس، مک و … قابل اجرا است به زبان دیگر، مستقل از سیستم عامل است. اگر به دنیای سایت سازی ، هک و امنیت و اسکریپت نویسی علاقه دارید و به دنبال بهترین و کامل ترین آموزش روبی در ایران هستید، این پکیج آموزشی بهترین و تنها انتخاب شما است.

آموزش روبی - Yukihiro-Matsumoto

هدف از یادگیری این زبان :

زبان برنامه نویسی روبی یک تخصص خیلی عالی است. شاید هدف شما این باشه برنامه نویس آزادکار باشید، شاید به فکر استخدام توی شرکت باشید، شایدم تو فکر مهاجرت کردن هستید. در نهایت همه‌ی این اهداف به یک هدف اصلی وصل هستند و اونم چیزی نیست جزء یادگیری یک تخصص. اکثر دانشجویانی که این زبان را یاد میگیرند، فوراً به سراغ فریمورک قدرتمند Ruby on Rails میروند. با استفاده از این فریمورک، شما میتوانید سایت سازی کنید. البته بک اند سایت‌ها را بسازید.

فریمورک قدرتمند متاسپلویت :

میدانستید که متاسپلویت با زبان برنامه نویسی روبی نوشته شده است؟؟ متاسپلویت یک پلتفرم برای شناسایی، اکسپلویت و سواستفاده از آسیب پذیری است. اکسپلویت کدهای مخربی که توسط هکر برای یک حفره امنیتی نوشته می شوند. در اصل وقتی که یک آسیب پذیری یافت می شود شما به عنوان یک هکر باید چندین مرحله به صورت دستی جلو برید و کدهای مختلفی را بزنید تا بتوانید از آن آسیب پذیری استفاده کنید. اما وقتی برنامه نویسی بلد باشید، اکسپلویت آن را می نویسید و کاری که باید مثلا توی 15 مرحله انجام میدادین، توی 1 مرحله انجام میدید و کار را ساده می کنید و می‌توانید از آسیب پذیری استفاده کنید. برای همین به همه‌ی عزیزانی که علاقه‌مند دنیای هک و امنیت هستند، همیشه پیشنهاد کردیم یک زبان برنامه نویسی را به صورت حرفه ایی آموزش ببینند.

آموزش برنامه نویسی روبی

آموزش اکسپلویت نویسی :

نوشتن اکسپلویت به اون شکلی که فکر میکنید نیست، خیلی از سایت‌های آموزشی از تیتر (( آموزش اکسپلویت نویسی )) سوءاستفاده می‌کنند و آموزش روبی را به اسم آموزش اکسپلویت نویسی به فروش می‌رسانند. اما واقعیت این هست که شما برای نوشتن اکسپلویت، اول باید پیدا کردن آسیب پذیری، استفاده از آسیب پذیری و خیلی از موارد دیگر را بلد باشید. به زبان ساده تر، شما باید هک بلد باشید. هکری که با آسیب پذیری‌ها آشنا باشد، بجای اینکه عملیات تست نفوذ را دستی پیش برود، از زبان برنامه نویسی استفاده میکند و اسکریپت مورد نیاز خود را مینویسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الگوریتم
برنامه نویسی
آموزش الگوریتم دیکسترا کوتاهترین مسیر

در این مقاله قصد داریم درمورد الگوریتم دیکسترا کوتاهترین مسیر صحبت کنیم و این الگوریتم را به صورت گام به گام توضیح داده و همراه با رسم شکل مراحل آن را بررسی کنیم. پس اگر علاقمند به یادگیری این الگوریتم هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.

آموزش و هوش مصنوعی
تکنیک های طراحی الگوریتم

الگوریتم روشی است برای حل یک مسئله خاص در تعداد محدودی از مراحل برای ورودی با اندازه محدود. 
الگوریتم ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. آن ها هستند: