آموزش هوش مصنوعی

۷. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دنیای واقعی را احاطه خواهند کرد

تحولات پیش روی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش
عمومی خبری

۷. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دنیای واقعی را احاطه خواهند کرد

واقعیت مجازی (VR) شبیه سازی رایانه‌ای است که افراد می‌توانند محیطی ورای جهان واقعی را در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور تجربه کنند.

واقعیت افزوده (AR) از اطلاعات به صورت متن، تصویر، صوت و … در ترکیب با اشیای دنیای واقعی استفاده می‌کند. شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است. چیزی شبیه به داستان‌های تخیلی دوران کودکی!

ترکیب سه تکنولوژی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی یعنی اینکه شما پس از این در خیالات خود زندگی می‌کنید. هیچ چیز به کمک این سه تکنولوژی جدید در جهان شما غیر ممکن نیست. جهانی دیجیتالی که بشر در آینده نزدیک به طور کامل در آن غوطه ور می‌شود. این تکنولوژی فوق‌العاده جذاب به برندسازی دیجیتالی کسب و کار شما هم کمک می‌کند.

یکی از کاربردهای جذاب این دو تکنولوژی در متاورس یا دنیایی است که در آینده توسعه زیادی پیدا می‌کند. برای آشنا شدن با دنیایی که در آینده بیشتر در مورد آن می‌شنوید، مقاله متاورس و دنیای آینده نزدیک را بخوانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال
عمومی خبری
What is Digital-Game Based Learning (DGBL)

من معتقدم که باید پیام خود را تغییر دهیم. اگر فقط به موعظه کردن این موضوع ادامه دهیم که بازی‌ها می‌توانند مؤثر باشند، خطر ایجاد این تصور را داریم که همه بازی‌ها برای همه یادگیرندگان و برای همه نتایج یادگیری خوب هستند، که به طور قطعی اینطور نیست

عمومی خبری
پروتکل امنیتی

پروتکل های امنیتی و رمزگذاری مانع از نفوذ مهاجم به هوا و خواندن داده ها در هنگام عبور می شود. امروزه ما ترکیبی از استانداردها و پروتکل های مختلف برای انتخاب داریم. به راحتی می توان دید که چگونه کسی از درک این موضوع گیج و حتی ناامید می شود.

عمومی خبری
امنیت سایبری چیست؟

امنیت سایبری یک مؤلفه مهم زیرساخت های شرکت است. موفقیت در توانایی یک شرکت به محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می کنند بستگی دارد. صرف نظر از اندازه، دامنه یا صنعت، هر شرکتی که می خواهد بقا داشته باشد باید ضمن ارزیابی خود، به دو سوال اساسی پاسخ دهد: