آموزش هوش مصنوعی

کاربردهای نرم افزار پلاک خوان چیست؟

اخبار ایران تکنولوژی

از آنجایی که کنترل تردد در هر جایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده، از این رو می‌توانید شاهد استفاده از پلاک خوان باشید. پلاکخوان‌ها می‌توانند همراه با سیستم قدرتمند و نرم‌افزار ارائه شوند. این نرم‌افزارها همراه با خود مزایای گوناگونی دارند که شناسایی آن‌ها حائز اهمیت است. این سیستم‌ها دارای دوربین‌های بسیار باکیفیتی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانند انواع تصاویر را به ثبت برسانند. در واقع این دوربین‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر کیفیت بالایی نداشته باشند، در آن صورت نمی‌توانید از تصاویر به ثبت‌رسیده استفاده خاصی داشته باشید. استفاده از این پلاک‌خوان‌ها همراه با خود مزایای گوناگونی دارد که در ادامه به صورت کامل‌تر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

دوربین پلاک خوان

کاربردهای نرم افزار پلاک خوان چیست؟

استفاده از پلاک خوان می‌تواند کاربردهای زیادی را داشته باشد. مکان‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند از این نرم‌افزارها و سیستم‌ها نهایت بهره را ببرند. مهم‌ترین این کاربردها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

استفاده در مکان‌های سازمانی و مسکونی

اولین کاربردی که می‌توانیم از پلاک‌خوان‌ها برای شما نام ببریم، استفاده در مکان‌های سازمانی و مسکونی است. سیستم‌هایی که در این مکان‌ها به کار برده می‌شوند، دارای ویژگی‌ها و امکانات گوناگونی هستند. به عنوان مثال می‌توانند مدیریت خودروها و مالکین را برعهده بگیرند. همچنین به تعریف مجوز تردد به صورت روزانه و ساعتی می‌پردازند. همچنین این سیستم‌ها قادر هستند تا راهبند، گیت و انواع آلارم را به صورت هوشمند کنترل کنند.

استفاده از پلاک خوان در مکان‌های شهری

کاربرد دیگر پلاک خوان به مکان‌های شهری منتهی می‌شود. با کمک این نرم‌افزارها و دوربین‌ها می‌توان کنترل جامع و یکپارچه را بر روی کل سازمان پیاده کرد. همچنین بر اساس نوع خودرو دست به تفکیک می‌زند. به عنوان مثال می‌تواند تاکسی یا خودروی سنگین را شناسایی و آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کند. همچنین این نرم‌افزارها قادر هستند تا به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه گزارش لازم را ارائه دهند.

استفاده از پلاک خوان در پارکینگ‌ها

از دیگر کاربردها می‌توانیم به پارکینگ‌ها اشاره داشته باشیم. ویژگی‌های مختلفی را می‌توانید از نرم افزار پلاک خوان شاهد باشید که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • می‌توان دست به تعریف تعرفه ورود و خروج خودروها زد. این تعرفه‌ها بر اساس نوع خودرو متفاوت هستند.
  • تعرفه‌ها بر اساس مقدار توقف می‌توانند متفاوت باشند. این تعرفه‌ها به صورت ساعتی، روزانه و ماهانه محاسبه می‌شوند.
  • همچنین هزینه پارکینگ به صورت دقیق محاسبه شود. برای محاسبه نیز به زمان توقف توجه می‌شود.
  • این نرم‌افزارها می‌توانند به دستگاه اتو پارک متصل شوند و از این طریق قبض لازم را صادر کنند.
  • با کمک این نرم‌افزارها قابلیت مشاهده ظرفیت پارکینگ را خواهید داشت.
  • در نهایت باید بگوییم که می‌توانید شاهد لیست خودروهایی باشید که در داخل پارکینگ وجود دارند.

استفاده از پلاک خوان در جاده‌ها

از مهم‌ترین کاربردهای دوربین پلاک خوان استفاده از آن در جاده‌ها است. حتی اگر خودروها سرعت بالایی نیز داشته باشند، با کمک این دوربین‌ها پلاک‌ها به ثبت خواهند رسید. حتی اگر خودروها در چند لاین مختلف باشند نیز این نرم‌افزارها قابلیت ثبت کردن پلاک آن‌ها را دارند. همچنین می‌توان پلاک‌ها را بر اساس شهر و استان جستجو کرد.

دوربین پلاک خوان

استفاده از نرم‌افزار پلاک‌خوان‌ها در مناطق روستایی

افراد مناطق روستایی به دلیل کوچک‌تر بودن محله، آشنایی بیشتری با یکدیگر دارند؛ به همین علت اعتماد ویژه‌ای را نسبت به هم دارند. برای اینکه بتوان امنیت روستاها را تضمین کرد، استفاده از پلاک خوان پیشنهاد می‌شود. با به کار گرفتن این نرم‌افزارها می‌توان پلاک‌های ناشناس را شناسایی و آن‌ها را گزارش داد. همچنین دسترسی به لیست سیاه نیز امکان‌پذیر خواهد بود. لیست سیاه به آن دسته از خودروهایی اشاره دارد که تحت تعقیب هستند.

مهم‌ترین قابلیت‌های پلاکخوان چیست؟

پلاک خوان دارای قابلیت‌های مختلفی است که هر یک از آن‌ها باعث عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند شد. اگر بخواهیم به مهم‌ترین قابلیت‌ها اشاره کنیم، بدون شک موارد زیر در اولویت قرار می‌گیرند:

  • به دوربین تشخیص پلاک به صورت خودکار و اتوماتیک متصل می‌شوند.
  • می‌توانند به راهبندها متصل شوند و آن‌ها را برای ورود خودروهای مجاز باز کنند.
  • از قابلیت تعریف مالکین خودرو برخوردار هستند.
  • به محض اینکه خودرو قرار می‌گیرد، می‌توانند پلاک خودرو را شناسایی کنند.
  • برای هر خودرو ساعتی برای ورود و خروج تعیین خواهد شد.
  • می‌توان در بازه‌های زمانی مورد علاقه دست به تهیه گزارش زد.

نرم‌افزار پلاک‌خوان به صورت کار می‌کند؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که در این زمینه مطرح است این بوده که نرم افزار پلاک خوان به چه شکلی کار می‌کند؟ در ابتدا وسایل نقلیه در مقابل دوربین قرار می‌گیرند. سپس پلاک خودرو از این طریق به ثبت می‌رسد. در این شرایط یک قطعه عکس از ماشین گرفته شده و بلافاصله به پایگاه داده که سرور مرکزی وجود دارد، ارسال می‌شود و سپس به ثبت می‌رسد. با این تفاسیر می‌توانیم اینطور بیان کنیم که در صورت نیاز امکان دسترسی به این اطلاعات و رهگیری خودرو وجود دارد. این فرایند می‌تواند در حفظ امنیت کمک شایانی باشد. این نرم‌افزارها می‌توانند باعث جلوگیری از انواع تخلفات خودرو شود. همچنین باعث جلوگیری از سرقت خودرو نیز خواهد شد.

دوربین پلاک خوان

هزینه دریافت پلاکخوان چقدر است؟

هزینه همواره از ملاک‌های اصلی افراد برای انتخاب بوده است. غالبا نرم‌افزارهایی که قیمت ارزانی در مدیریت پارکینگ دارند، کیفیت لازم و مورد نیاز را ندارد. همین از دقت بالا و پشتیبانی نیز برخوردار نیست. از این رو مشتریانی که آن‌ها را خریداری می‌کنند با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. شما به عنوان فردی که به کیفیت و عملکرد عالی اهمیت می‌دهید، باید پیش از خرید اطلاعات لازم را به دست بیاورید و ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار بدهید. تنها در این صورت می‌توانید یک خرید موفقیت‌آمیز را به ثبت برسانید.

دوربین پلاک خوان

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نرم افزار پلاک خوان آشنا کنیم. این سیستم‌ها دارای قابلیت‌ها و امکانات متعدد هستند. در واقع همین قابلیت‌ها هستند که باعث تفاوت در قیمت‌ها می‌شوند. نرم‌افزارهایی که قیمت پایینی دارند، معمولا کیفیت پایینی را به خود اختصاص داده‌اند؛ از این رو اگر کیفیت برای شما اهمیت دارد، فراموش نکنید بودجه خوبی را کنار بگذارید. همچنین کاربردهای این نرم‌افزارها بسیار گسترده بوده که در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم پلاکخوان می‌تواند تا حد بسیار زیادی امنیت را افزایش دهد و از وقوع جرم‌های مختلف جلوگیری به عمل بیاورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …