آموزش هوش مصنوعی

   پیاده سازی نرم افزار 

برنامه نویسی
مفاهیم برنامه نویسی   
   پیاده سازی نرم افزار 

 Program = Code  + Data

 

  نرم افزار، یک برنامه کامپیوتری شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها بوده که با هد فمندی خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته تا از این طریق نماینگر خواسته های مورد نظر باشند. نرم افزار مجری خواسته های مورد نظر در سرزمین سخت افزار بوده و با در اختیار گرفتن مجموعه ای از منابع سخت افزاری سعی در تحقق اهداف از قبل تعریف شده دارد.
بخش های تشکیل دهنده یک برنامه  :  یک برنامه کامپیوتری از دو بخش داده و منطق تشکیل می گردد. منطق تعریف شده در یک برنامه با بکارگیری داده ها و یا تولید داده ها، اهداف از قبل تعریف شده را دنبال خواهد کرد. بمنظور پیاده سازی منطق یک برنامه از مجموعه ای کدها که توسط یک زبان برنامه نویسی نوشته می گردند، استفاده خواهد شد. کدها ( دستورالعمل ها ) با یک نظم و انظباط خاص ( با توجه به  منطق تعریف شده و موجود ) اجراء خواهند شد.برای نوشتن  دستورالعمل ها از زبانهای برنامه نویسی استفاده می گردد. پس از نگارش دستورالعمل ها (بکمک زبان برنامه نویسی استفاده شده ) و ترجمه دستورالعمل ها به زبان ماشین ، امکان اجراء و بهره مندی از منابع سخت افزاری ، فراهم خواهد شد( با توجه به امکانات فراهم شده توسط سطستم عامل). برای ترجمه دستورالعمل ها از دو رویکرد ترجمه و تفسیر استفاده می گردد.  مترجم ها خود نرم افزارهائی می باشند که برنامه دیگری را بعنوان ورودی در اختیار گرفته و ضمن انجام عملیات و پردازش های لازم ، کدی را تولید خواهند کرد که قابل اجراء بر روی سخت افزار استفاده شده  است . عملکرد مترجم ها و مفسرها با توجه به موضوع گفته شده و از این زاویه یکسان بوده و تنها تفاوت  موجود در ماهیت و نوع انجام عملیات ترجمه است. یکی از مهمترین تفاوت های موجود بین مترجم ها و مفسرها سرعت است . مسلما” سرعت اجرای برنامه های ترجمه شده توسط مترجم ها بمراتب بالاتر از مفسرها است .
داده ها، در یک برنامه کامپیوتری دارای نقشی حیاتی و بسیار مهم  می باشند. در این  راستا برخی از برنامه های کامپیوتری ، داده هائی را از ورودی گرفته و ضمن انجام پردازش های لازم ، نتایج مورد نظر را بدست آمده و در صورت لزوم در دستگاههای خروجی منعکس ( ذخیره ) خواهند کرد.برخی دیگر از برنامه های کامپیوتری بدون اخذ اطلاعاتی خاص  از ورودی ، با توجه به منطق خود و طی نمودن پردازش های لازم اقدام به تولید و ارائه خروجی مورد نظر خواهند نمود. بهرحال حیات یک برنامه کامپیوتری در ارتباط مستقیم با داده ها خواهد بود. داده ها می توانند بصورت ساده و یا پیچیده مورد توجه قرار گیرند. در بطن داده های پیچیده نوعی ارتباط و همگرائی  وجود دارد . بمنظور تامین و ذخیره سازی داده ها ( مرجع ورود و خروج  داده ها ) از منابع داده ئی استفاده می گردد. منابع داده ئی در مرحله اول ساختارهای لازم بمنظور ذخیره سازی داده ها را  فراهم نموده و در ادامه با توجه به زیر ساخت ایجاد شده ، امکان مدیریت داده ها نیز فراهم خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الگوریتم
برنامه نویسی
آموزش الگوریتم دیکسترا کوتاهترین مسیر

در این مقاله قصد داریم درمورد الگوریتم دیکسترا کوتاهترین مسیر صحبت کنیم و این الگوریتم را به صورت گام به گام توضیح داده و همراه با رسم شکل مراحل آن را بررسی کنیم. پس اگر علاقمند به یادگیری این الگوریتم هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.

آموزش و هوش مصنوعی
تکنیک های طراحی الگوریتم

الگوریتم روشی است برای حل یک مسئله خاص در تعداد محدودی از مراحل برای ورودی با اندازه محدود. 
الگوریتم ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. آن ها هستند: