آموزش هوش مصنوعی

پارک دامنه یا پارک دامین چیست ؟

عمومی خبری

پارک دامنه یا پارک دامین چیست ؟

پارک دامنه (park domain) یک ویژگی و راهکار مناسب است تا وب سایت خود را علاوه بر دامنه اصلی از طریق دامنه‌های دیگر نیز معرفی نمایید. در واقع می توان گفت در پارک کردن دامنه، از طریق چند دامنه مجزا می توان به یک سایت رسید. پارک دامنه یا دامنه جانشین مانند ساختمانی با اتاق های تو در تو می باشد که پس از عبور از درب های پیش رو به اتاق اصلی خواهید رسید. این اتاق همان دامنه اصلی کسب و کار شما است و درب های پیش رو، دامنه های جانشین یا پارک شده هستند.

برای اینکه بهتر بدانید پارک دامین یعنی چه؟ مثالی می زنیم:

فرض کنید دامنه iranhost.com را تهیه نموده اید، جهت بالا بردن بازدید سایت می‌توانید دامنه iranhost.ir و iranhost.net و دامنه‌ مشابه در پسوند های مختلف را، برای این دامنه به عنوان دامنه جانشین (Alias) قرار دهید. یعنی اگر نام دامنه های iranhost با پسوند های دیگر تایپ شود، بازهم به سایت شما هدایت خواهد شد، و بازدید سایت اصلی شما بالا خواهد رفت و به معرفی هرچه بیشتر سایت شما در دنیای اینترنت کمک می‌کند. با این کار و خرید دامین تمامی پسوندهای خود، شانس سوء استفاده­ های احتمالی از برند شما و نام دامنه را به شدت کاهش میدهد. پارک دامنه یا همان دامنه جانشین دقیقا همین است.

نکات مهم در انتخاب نام park domain

در park domain وقتی صحبت از دامنه های متعدد می شود، منظور استفاده از یک نام دامنه با پسوند های متفاوت مانند net، .org. و com. و … است. به جهت آشنایی با پسوند های موجود و کاربرد های آنها پیشنهاد می کنیم مقاله “ انواع پسوند دامنه ” را نیز مطالعه بفرمایید.

در مواردی که نوشتار نام دامنه می تواند املاهای متفاوتی داشته باشد نیز می توان از پارک دامین استفاده کرد. این مورد هنگامی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد که در نام دامنه شما حروفی با تلفظ­های نزدیک به هم وجود داشته باشد، مانند حروف B D T P L M N S F اگر این حروف در شروع سیلابس و یا پایان سیلابس دامنه قرار داشته باشد، بهتر است تلفظ های مشابه را نیز تهیه کرده و به عنوان دامنه جانشین Alias بر روی دامنه اصلی قرار دهید. البته نا گفته نماند که باید به بررسی دامنه نیز بپردازید.

اگر دامنه ی انتخابی شما از قبل ثبت شده است به شما پیشنهاد می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله خرید دامنه از قبل ثبت شده مطالعه نمایید.

نکات مهم در انتخاب دامین های جانشین

در گام بعدی تمام پسوند­های اصلی نزدیکِ نام دامنه خود و نیز نام­های مشابه آن را در تمام پسوند های آزاد، آن هم جهت بالا بردن شانس دیده شدن و تبلیغات موثر، تهیه نمایید. این امر در کاهش سوء استفاده از دامنه و تبلیغات منفی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بدین صورت تمام نام‌ها به نام اصلی دامنه اشاره خواهند کرد یا در اصطلاح تخصصی برای دامنه اصلی شما به عنوان دامنه جانشین یا Doamin Alias تنظیم می شوند.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله زیر دامنه چیست را بخوانید.

کاربرد و مزایای استفاده از پارک دامنه چیست ؟

تا به اینجا با مفهوم پارک دامین و Domain Alias چیست آشنا شده اید، حالا وقت آن است که کاربرد های دامنه جانشین را بدانید.

  • با تعریف دامنه جانشین در سرویس میزبانی، می‌توانید معرفی کسب و کار خود را نه تنها با یک دامنه بلکه با دامنه‌های زیادی در دنیای دیجیتال بسط دهید. در واقع عملکرد دامنه جانشین یا پارک دامین این است که به شما اجازه اتصال چند دامنه با محتوای یکسان به یک هاست را خواهد داد. دامنه جانشین هیچ‌گونه تفاوتی با سایت اصلی نداشته و تنها آدرس آن متفاوت است و عینا محتویات سایت اصلی را نمایش می‌دهد. در این راستا می‌‌توانید تمامی آدرس‌های مرتبط با کسب و کار خود، محصولات و نام شرکت را با بیان فارسی و انگلیسی آن ثبت نمایید و از دامنه های متفاوت جهت مشاهده وب سایت خود استفاده نمایید.
  •  با تعریف دامنه جانشین، در کنار نمایش محتویات سایت اصلی از طریق آدرس‌های متفاوت می‌توان آدرس ایمیل‌هایی تحت آن دامنه نیز ایجاد کرد. کافیست در بخش ایجاد ایمیل در کنترل پنل میزبانی خود آدرس‌های جدید با دامنه جانشین را ایجاد نمایید. اما در نهایت دریافت کننده ایمیل‌ها، صندوق ورودی دامنه اصلی بوده و تنها نمایش میل دامین ارسال کننده و دریافت کننده متفاوت و متناسب با آدرس پارک دامین خواهد بود.

ویژگی‌های جانشین دامنه چیست

در مقاله آموزش پارک کردن دامنه روی هاست دایرکت ادمین می توانید با روش پارک دامنه آشنا شوید.

تفاوت ریدایرکت و پارک دامنه چیست ؟

اصطلاح پارک دامنه و Domain Alias به یک موضوع اشاره دارد. هر دو از نظر فنی یک کار را انجام می‌دهند و آن نمایش محتوای دامنه اصلی با استفاده از دامنه جانشین، بدون تغییر در آدرس URL است. اما تفاوت ریدارکت دامنه با پارک دامنه یا Domain Alias چیست؟

اجازه بدهید این موضوع را با این مثال برای شما شفاف کنیم. دامنه اصلی iranhost.com را دارید و وب سایت شما بر روی این دامنه قرار دارد. نام دامنه iranhost.net را نیز به عنوان دامنه جانشین برای دامنه اصلی قرار می‌دهید و هنگامی که در مرورگر خود نام دامنه iranhost.net را وارد می کنید، بدون تغییر در URL دامنه برای شما محتوای سایت iranhost.com نمایش داده می‌شود، در حالیکه در آدرس نام iranhost.net قرار دارد.

ولی در ریدایرکت هنگامی که شما نام iranhost.net را تایپ میکنید پس از چند لحظه URL شما در مرورگر به آدرس iranhost.com تغییر خواهد کرد.

تفاوت ریدایرکت و پارک دامنه یا دامنه جانشین چیست

تفاوت پارک دامین و ساب ‌دامین (Sub domain) و ادان دامین (add-on domian)

پارک دامنه یک آدرس مستقل است که می‌تواند با هر پسوندی ثبت شود و DNS Zone مختص به خود را دارد. ولی زیر‌ دامنه (Sub domain) در واقع پیشوندی از دامنه اصلی بوده و کاملا به دامنه اصلی وابسته است و در اغلب موارد محتویات مجزا از اطلاعات سایت اصلی را نشان می‌دهد. ساب دامین DNS Zone مجزایی نداشته و کافیست رکورد جدیدی با IP وب سرور آن، در DNS Zone دامنه اصلی ایجاد شود.

تفاوت پارک دامین و ریدایرکت چیست

add-on domain قابلیتی است که به کمک آن علاوه بر دامنه اصلی خود می توانید دامنه دیگری را نیز به هاست خود متصل نمایید. در واقع با این کار چند دامنه با محتوای کاملا متفاوت خواهید داشت. می توانید از مقاله اتصال دو دامنه به یک هاست در این زمینه کمک بگیرید.

آیا هاست برای تنظیم دامنه جانشین ، باید ویژگی خاصی داشته باشد؟

پاسخ به این پرسش منفی است. شما به تنها گزینه ای که در هنگام تهیه هاست باید دقت بفرمایید تعداد دامنه جانشین Alias قابل تعریف، در هر پلان می­باشد.

اضافه کردن دامنه جانشین به هاست

شرکت های هاستینگ معمولا برای ترغیب کاربران به تهیه پلان­ های متفاوت، برخی از این پلان ها در تعداد دامنه جانشین Alias قابل تنظیم بر روی دامنه اصلی متفاوت می­باشند. حتما در هنگام تهیه سرویس مورد نظر خود به این نکته دقت کنید. معمولا شما می‌توانید با مراجعه به پنل هاست خود، گزینه ای با عنوان دامنه جانشین (Domain Alias) یا پارک دامنه  را می­بینید که با کمک آن می­توانید دامنه جانشین Alias مورد نظر خود را بر روی دامنه اصلی تنظیم کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …

تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote
عمومی خبری
تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote

توسعه‌دهندگان بدافزار «تروجان» همواره به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای توزیع ایمپلنت‌های خود و آلوده کردن قربانیان هستند. در بررسی‌های اخیر خود به بدافزار جدیدی برخوردیم که مشخصاً کاربران بیش از 60 مؤسسه بانکی را که عمدتاً از برزیل بودند هدف خود قرار داده. آنچه نظر ما را به خود جلب …