آموزش هوش مصنوعی

مفاهیم برنامه نویسی   نیازها و انتظارات  

عمومی خبری
مفاهیم برنامه نویسی   
   نیازها و انتظارات  

 

   بمنظورطراحی و پیاده سازی نرم افزار به مجموعه ای از ملزومات نیاز خواهد بود.

 ۱- روشی بمنظور ایجاد ارتباط با کاربر. نرم افزار محصولی است که توسط انسان طراحی و توسط گروهی دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدیهی است که شرط اول در بکارگیری یک نرم افزار، ایجاد ارتباط با آن  است . مادامیکه کاربران قادر به ایجاد یک ارتباط مناسب  با یک نرم افزار نباشند، زمینه استفاده از پتانسیل های موحود  فراهم نخواهد گردید. بد ین منظور تمامی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نرم افزار اهتمام جدی خود را در زمینه طراحی و پیاده سازی این بخش از نرم افزارها که ” رابط کاربر ” نامیده می شود ، بعمل می آورند. بخش ” رابط کاربر” هر نرم افزار یکی از مهمترین عوامل در موفقیت یک محصول نرم افزاری از دیدگاه کاربران است . کاربران با استفاده از بخش فوق قادر به ایجاد ارتباط و انتقال خواسته خود بوده تا از این طریق زمینه تحقق خواسته مورد نظر در کوتاهترین و سریعترین زمان ممکن ، فراهم گردد. در این زمینه اگر از کاربری خواسته شود که واژه ” کیقیت ” در رابطه با یک نرم افزار را تعریف نماید ، میدان و محدوده پاسخگوئی به سوال فوق عموما” به امکانات موجود در  بخش ” رابط کاربر” اشاره خواهد داشت  . در صورتیکه کاربر مورد نظر توانسته باشد از طریق بخش ” رابط کاربر”،  یک ارتباط صحیح و مناسب را بمنظور تامین خواسته های خود برقرار کرده  باشد ، قطعا” در مواجهه با سوال فوق ، پاسخی  مثبت  را ارائه خواهد داد.

 ۲ – روشی بمنظور تامین اهداف . در بطن واژه نرم افزار همواره یک هد فمندی خاص دنبال می گردد .  بر همین اساس است که نرم افزار را می توان بعنوان یک موجودیت  نمو( رشد ) کننده نیز در نظر گرفت . برای دستیابی به اهداف مورد نظر می بایست پس از شناسائی و تبین اهداف، اقدام به ارائه راهکارهای لازم بمنظور نیل به آنها  نمود. هر نرم افزار برای تامین اهداف خود از مجموعه ای سیاست ها و قوانین استفاده می نماید. بمنظور تحقق اهداف و بالفعل نمودن سیاست ها ی مورد نظر در یک نرم افزار ، کدهای لازم نوشته خواهند شد. کدهای فوق مجری سیاست ها و رویکردهای یک نرم افزار بمنظور نیل به اهداف خواهند بود.

 ۳ – روشی بمنظور مدیریت داده ها .  داده ها در یک برنامه کامپیوتری دارای جایگاه خاصی می باشند. بمنظور تولید فرآورده های اطلاعاتی می بایست در مرحله اول داده های خام به یک نرم افزار تغذیه و در مرحله بعد و پس از پردازش های لازم فرآورده های مورد نظر تولید گردند.  بمنظور مدیریت داده ها در یک برنامه در ابتدا می بایست با ایجاد ساختارهای لازم اطلاعات مورد نظر  ذخیره و در ادامه و با توجه به فرضیات موجود  از داده های ذخیره شده ، استفاده عملیاتی بعمل خواهد آمد. چرخه استفاده ، تولید و ذخیره سازی اطلاعات مستلزم اعمال یک مدیریت قابل قبول در رابطه با داده ها خواهد بود. زمانیکه داده ها از حالت ساده خارج و به اشکال پیچیده تری جلوه می نمایند ، بانک های اطلاعاتی مطرح تا از این طریق پاسخی شایسته به این نوع از نیازها باشند.  بانک های اطلاعاتی با ارائه ساختارهای لازم ( جداول ) و ایجاد ارتباط بین داده های مورد نظر، زمینه مدیریت داده ها را بخوبی فراهم می آورند.

مفاهیم برنامه نویسی   
  چالش های موجود  

 

  یک نرم افزار از مجموعه ای  برنامه های جانبی و روتین ها تشکیل می گردد که بر اساس یک ساختار ماژولار با یکدیگر مرتبط خواهند شد. نرم افزار نظیر یک جدول  (Puzzel ) بوده که  که ازعناصر متفاوتی تشکیل و با در کنار هم قرار گرفتن آنها یک شکل صحیح که همانا هدف تعریف شده است ، نمایان خواهد شد. عناصرموجود در جدول(ساختار) فوق، بدرستی  تصویر مناسبی از نرم افزار را در اختیار علاقه مندان ( کاربران ) قرار خواهند داد. با توجه به ماهیت عملیات فوق و نقش عناصر تشکیل دهنده با مجموعه ای از رویکردها و چالش ها  برخورد خواهیم نمود.

 ۱محل نصب عناصر  ؟ آیا بمنظور مشاهده تصویر مناسبی از یک نرم افزار، می بایست تمامی عناصر ذیربط،  بصورت فیزیکی  در مجاورت هم قرار گرفته و یا امکان مجاورت منطقی عناصر نیز وجود دارد؟

 ۲محل اجرای عناصر ؟ بمنظوراجرای یک نرم افزار که از عناصر متفاوتی تشکیل شده است ،لازم است که تمامی عناصر مورد نظر در یک محل اجراء گردنند ؟ آیا بمنظور ارائه خدمات یک نرم افزار می بایست تمامی عناصر زیر یک سقف فیزیکی ( سخت افزار خاص ) اجراء گردنند؟ آیا می توان بخش های متفاوتی از یک نرم افزار را در محیط دیگر اجراء و یک هدفمندی و همیاری در اجراء را برای آنان تعریف نمود؟

 ۳نحوه ارتباط عناصر ؟ با توجه به اینکه یک نرم افزار می تواند از عناصر و بخش های متفاوتی تشکیل گردد ، نحوه ارتباط این بخش ها با یکدیگر به چه صورت خواهد بود ؟ زمانیکه بخش های فوق بر روی یک سیستم نصب و اجراء می گردنند ، نحوه ارتباط به چه صورت است ؟ در صورتیکه بخش های مورد نظر  بر روی سیستم های متفاوت نصب و اجراء می گردنند ، نحوه ارتباط آنها با یکدیگر به چه صورت خواهد بود؟

سوالات فوق صرفا” مجموعه ای محدود از چالش های موجود در این زمینه است . بمنظور ارائه پاسخ مناسب و علمی دراین خصوص ، ” معماری نرم افزار ” مطرح می گردد. بر این اساس، معماری های متفاوتی با توجه به تنوع خواسته ها و مرور زمان ، بوجود آمده است . بخاطر داشته باشیم که برنامه های تحت وب نیز متکی بر یک نوع معماری  خاص می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …