JavaScript یک زبان برنامه نویسی چند پارادایمی است که برای ایجاد و کنترل محتوای یک وب سایت استفاده می شود. به زبان ساده جاوا اسکریپت زبان وب است. که از سبک های برنامه نویسی مبتنی بر رویداد ، عملکردی و ضروری استفاده می کند. در مراحل اولیه ، از JavaScript فقط برای برنامه نویسی سمت مشتری استفاده می شد. با این حال ، امروز جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور با انتخاب گسترده ای از فریم ورک های موجود استفاده می شود.

با راه اندازی صدها چارچوب در هر سال ، انتخاب فریم ورک مناسب بسیار چالش برانگیز است. لیست زیر چارچوب هایی است که در حال حاضر استفاده می شوند. توسعه دهندگان Front-end که این فریم ورکها را یاد می گیرند ، اغلب از بالاترین پتانسیل درآمد برخوردار می شوند و در عین حال این فرصت را دارند که طیف گسترده تری از پروژه های مختلف را بسازند ، و فرصت کار بیشتری را باز می کنند.

پیشرفت در فناوری توسعه دهندگان را مجبور می کند تا با یادگیری چندین کتابخانه / فریم ورک برای تعیین بهترین مورد ، در جدیدترین فریم ورک های جاوا اسکریپت به روز شوند

  1. React

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که برای طراحی رابط های کاربری هدفمند برای برنامه های تک صفحه استفاده می شود. این سیستم عامل برای مدیریت لایه نمایش برای برنامه های وب و تلفن همراه استفاده می شود. React همچنین به توسعه دهندگان فرانت اند امکان ایجاد مولفه هایUI قابل استفاده مجدد را می دهد. توسعه دهندگان همچنین می توانند برنامه های وب بزرگی بسازند که می تواند بدون بارگیری مجدد صفحه ، داده ها را تغییر دهد. هدف اصلی React سرعت ، کارآیی ، مقیاس پذیری و کاربردی آسان است.

مزایا : رندر سریعتر ، سازگار با سئو ، آسان برای یادگیری ، اجزای قابل استفاده مجدد

  1. Vue.js

Vue.js به توسعه دهندگان فرانت اند فریم ورکی برای ایجاد برنامه های کاربردی ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد نحوه انجام فریم ورک را با دقت انتخاب کنند. این انعطاف پذیری تنها یکی از مزایای بسیاری است که این فریم ورک ارائه می دهد. Vue.js همچنین به گونه ای طراحی شده است که یک چارچوب جاوا اسکریپت قابل دسترسی ، همه کاره ، با کاربرد آسان ، قابل نگهداری و قابل آزمایش است. Vue.js با توجه به پیشرفت طراحی شده است ، بنابراین اگر یک برنامه موجود دارید ، می توانید از Vue.js فقط در یک بخش از فرانت اند خود استفاده کنید که به تجربه تعاملی بیشتری نیاز دارد.

مزایا : یکپارچه سازی ساده ، درک آسان ، انعطاف پذیری ، پایداری

  1. AngularJS

AngularJS یک فریم ورک جامع است که در سال 2010 توسط گوگل منتشر شد. این فریم ورک جاوا اسکریپت توسط توسعه دهندگان فرانت اند برای طراحی برنامه های وب ، دسک تاپ و موبایل استفاده می شود. این فریم ورک امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین فریم ورک ها برای توسعه دهندگان فرانت اند شناخته شده است. بسیاری از توسعه دهندگان AngularJS را به دلیل توانایی آن در ساده سازی توسعه ، سهولت استفاده و یکپارچه سازی بدون دردسر انتخاب می کنند.

مزایا : قابلیت نگهداری ، ویژگی غنی ، ادغام با API های شخص ثالث

  1. Node.js 

Node.js پلتفرمی است که بر روی موتور جاوا اسکریپت V8 کروم ساخته شده است. این زبان ایجاد شده است تا به توسعه دهندگان امکان ساخت برنامه های شبکه مقیاس پذیر را بدهد. نیروی محرک Node.js شامل یک مدل ورودی / خروجی غیر مسدود کننده مبتنی بر رویداد است که به کارایی بی نظیرش مشهور است. این ساختار منحصر به فرد یک مزیت مشخص به پلتفرم می دهد و در عین حال یک الگوی برنامه نویسی ناهمزمان را نیز فراهم می کند.

مزایا : پردازش سریع ، سهولت استفاده ، طبیعت فوق العاده چابک ، ناهمزمان

  1. Ember JS

Ember js یک فریم ورک وب جاوا اسکریپت متن باز و رایگان است که بر اساس الگوی MVVM (Model-View-ViewModel) بنا شده است. ویژگی اصلی Ember.js مسیرهایی است که به مدیریت URL ها کمک می کند.

Ember js به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کد کمتری را با الگوهای یکپارچه بنویسند که با تغییر داده های اساسی ، به طور خودکار به روز می شوند. Ember js با ابزار Ember Inspector استفاده می شود که برای رفع اشکال در برنامه های Ember استفاده می شود.

Ember’s Command Line Interface (CLI) به شما امکان تعامل با سیستم عامل را می دهد. Ember با گذشته سازگار است که اگر برنامه ها به روز شوند ، نسخه های قدیمی فریم ورک هرگز شکسته نمی شوند. Ember CLI الگوهای ember را در روند توسعه ادغام می کند و عمدتا بر بهره وری توسعه دهنده تمرکز دارد.

  1. Backbone.js

Backbone.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت با رابط RESTful JSON است و بر اساس الگوی طراحی برنامه مدل نمایش ارائه دهنده طراحی شده است. Backbone به دلیل سبک بودن شناخته شده است ، زیرا تنها وابستگی سخت آن به یک کتابخانه JavaScript ، Underscore.js ، به علاوه jQuery برای استفاده از کتابخانه کامل است. این یک کتابخانه منبع آزاد و شامل بیش از 100 پسوند موجود است.

Back Bone Architecture از قسمتهای زیر تشکیل شده است

Backbone.View
Backbone.Model
Backbone.Collection
Backbone.Event
Backbone.Router
Backbone REST

Backbone js امکان توسعه برنامه های شما با کد کمتر و طراحی عالی را به کمک کتابخانه خود به صورت کاملا سازمان یافته و ساختار یافته فراهم می کند. با استفاده از Backbone JS در توسعه برنامه ها ، پیش فرض را می توان با کمک توابع JavaScript به روش بسیار ساده تری توسعه داد.

BackboneJS دارای بلوک های مختلف ساختاری مانند مدل ها ، رویدادها ، نماها ، روترها و مجموعه هایی برای جمع آوری برنامه های وب سمت مشتری است.

این به طور خودکار HTML برنامه شما را به روز می کند ، هنگامی که یک مدل تغییر
می کند مدل داده را مدیریت می کند که شامل داده های کاربر است و آن داده ها را در سمت سرور با همان قالب نوشته شده در سمت مشتری نشان می دهد. Backbone JS وابستگی نرم به jQuery و وابستگی سخت با Underscore.js دارد.

فریم ورک های ذکر شده در بالا فقط انتخاب کوچکی از همه فریم ورک های JavaScript هستند . اگر شما علاقه مند به یادگیری فریم ورک های دیگر هستید ، باید موارد زیر را نیز جستجو کنید:

  • Meteor
  • Mithril
  • Knockout
  • Polymer
  • Aurelia
  • React Material UI