آموزش هوش مصنوعی

ضرورت پیوند علم و داده

اخبار ایران تکنولوژی
1

ضرورت

این‌ها باید برای پرسش‌های کلیدی کسب وکار درباره مصرف کنندگان، بازار‌ها و رسانه‌ها در حال حاضر و در آینده به کمک شرکت‌های برتر تحقیقاتی پاسخ‌هایی را ارائه دهند.

شرکت‌های برتر تحقیقاتی در آمریکا در سال ۲۰۲۰، توانسته‌اند در مجموع در سال ۲۰۱۹ به درآمدی در حدود ۳۰هزار میلیارد دلار برسند.

برای آشنایی بیشتر با این شرکت‌های موفق به مختصری از اطلاعات، زمینه فعالیت و روند اقدامات ۱۰ شرکت برتر در رده‌بندی سالانه انجمن بازاریابی آمریکا اشاره می‌کنیم.

۱. Nielsen

این شرکت که اکنون در سراسر جهان و بیش از ۵۵ کشور فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده است. Nielsen توانسته است با ۱۰۳۰۰ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۶/ ۱ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی حدود ۶۵۰۰ میلیون دلار دست یابد.

این شرکت یک رهبر جهانی در بینش مخاطبان، داده‌ها و تجزیه و تحلیل است که آینده رسانه‌ها را شکل می‌دهد. با اندازه گیری رفتار در همه کانال‌ها و پلتفرم‌ها برای کشف آنچه مخاطبان دوست دارند، مشتریان خود را با هوش قابل اعتمادی که در عمل به‌کار می‌گیرد، توانمند می‌سازد.

یک شرکت قابل اعتماد نزد مصرف‌کنندگان و بازار‌های سراسر جهان که به دو واحد تجاری تقسیم می‌شود:

Media Nielsen Global معیار‌های بی طرفانه و قابل اعتمادی را برای مشتریان رسانه‌ای و تبلیغاتی ارائه می‌کند که درک مشترکی از صنعت مورد نیاز برای عملکرد بازار‌ها ایجاد می‌کند و مشتریان خود را قادر می‌سازد تا در بازار تبلیغات جهانی ۶۰۰ میلیارد دلاری رشد کرده و موفق شوند.

Nielsen Global Connect که اطلاعات دقیق و قابل اجرا و تصویر کاملی از بازار پیچیده و در حال تغییری که برند‌ها برای نوآوری و رشد کسب و کار خود به آن نیاز دارند، به تولیدکنندگان و خرده‌فروشان کالا‌های بسته‌بندی شده مصرفی ارائه می‌دهد.

داده‌ها و بینش‌های کسب وکار، همراه با پلتفرم تحلیلی و اندازه گیری باز و بومی را فراهم می‌کند که رصد بازار‌ها را در دنیای به سرعت در حال توسعه کسب و کار ممکن می‌سازد.

۲. IQVIA

این شرکت که اکنون در سراسر جهان و بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده، توانسته است با ۶هزارنفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۶/ ۸ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی در حدود ۴۳۸۶ میلیون دلار دست یابد.

یک ارائه‌دهنده جهانی اطلاعات، راه‌حل‌های فناوری نوآورانه و خدمات تحقیقاتی قراردادی است که بر کمک به مشتریان مراقبت‌های بهداشتی در یافتن راه‌حل‌های بهتر برای بیماران متمرکز است.

این شرکت که از طریق ادغام Quintiles و IMS Health در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، علم داده‌های انسانی را به کار می‌گیرد تا شرکت‌ها را قادر سازد از طریق تسریع در نوآوری و بهبود در نتایج مراقبت‌های بهداشتی، رویکرد‌های جدیدی را برای توسعه بالینی و تجاری‌سازی ایجاد کنند.

IQVIA دارای سه بخش عملیاتی است: راه‌حل‌های فناوری و تجزیه و تحلیل، راه‌حل‌های تحقیق و توسعه و فروش قراردادی و راه‌حل‌های پزشکی و دارای یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی در جهان که شامل بیش از ۸۰۰میلیون پرونده جامع از بیماران است.

مجموعه اطلاعات رو به رشد آن حاوی بیش از ۳۵ پتابایت داده اختصاصی است که از بیش از ۱۵۰هزار تامین کننده داده منبع داده شده و بیش از یک میلیون خوراک داده را در سراسر جهان پوشش می‌دهد.

بر اساس این داده‌ها، IQVIA اطلاعات و بینش‌هایی را درباره بیش از ۸۵ درصد از دارو‌های جهان ارائه می‌کند و به مشتریان خود کمک می‌کند تا سازمان‌های خود را کارآمدتر اداره کنند و تصمیمات بهتری برای بهبود عملکرد بالینی، تجاری و مالی خود بگیرند.

۳. Gartner Research

این شرکت که در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده، توانسته است با ۴۵۰۰ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۷/ ۴ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی حدود ۳۲۷۵ میلیون دلار دست یابد.

از طریق خدمات اشتراکی که شامل دسترسی براساس تقاضا به محتوای تحقیقاتی منتشر شده، داده‌ها و معیار‌ها و دسترسی مستقیم به شبکه‌ای متشکل از ۲۳۰۰ کارشناس تحقیقاتی در سراسر جهان است، توصیه‌های مستقل و عینی را به مدیران شرکت ارائه می‌کند.

این شرکت روش‌های تحقیقاتی اختصاصی خود را با روابط صنعتی و آکادمیک گسترده ترکیب می‌کند.

 پیوند علم و داده

دستور کار تحقیقاتی گارتنر با توجه به نیاز‌های مشتریان، با تمرکز بر مسائل حیاتی، فرصت‌ها و چالش‌هایی که هر روز با آن مواجه هستند، تعریف می‌شود.

محتوای تحقیقاتی اختصاصی آن که در قالب گزارش‌ها، جلسات توجیهی، به روزرسانی‌ها و ابزار‌های مرتبط ارائه می‌شود، مستقیما از طریق وب سایت یا پرتال‌ها به دسکتاپ مشتری تحویل داده می‌شود.

۴. Kantar

این شرکت که اکنون در بیش از ۹۰ بازار جهانی و محلی فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است.

Kantar توانسته است با ۳۵۸۵ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۷/ ۲درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی در حدود ۳۸۵۰ میلیون دلار دست یابد.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داده، بینش و مشاوره در جهان است که برخی از تحقیقات، داده‌ها و تخصص‌های بینش پیشرو در جهان را گرد هم می‌آورد.

پیشنهاد Kantar گستره تکنیک‌ها و فناوری ها، از خرید و داده‌های رسانه‌ای گرفته تا پیش بینی روند‌های بلندمدت را پوشش می‌دهد. از علوم اعصاب گرفته تا نظرسنجی از مطالعات کمی در مقیاس بزرگ تا تحقیقات کیفی، شامل قوم‌نگاری و نشانه‌شناسی.

ادغام داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و قابلیت‌های تحلیلی از سراسر شرکت در یک منبع که بینش‌های عمیق‌تری را برای تقویت رشد باز می‌کند.

Kantar که داده‌های خود را به‌صورت دیجیتالی جمع‌آوری می‌کند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا پیشنهاد‌های موجود را برای ارائه خدمات جدیدی که چند سال پیش نمی‌توانستیم تصورش کنیم سریع‌تر و ارزان‌تر کند.

۵. (Information Resources, Inc. (IRI

این شرکت که در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده، توانسته است با ۳۶۳۹ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۹/ ۱ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی در حدود ۱۳۲۵میلیون دلار دست یابد.

IRI ارائه دهنده پیشرو داده‌های بزرگ، تحلیل‌های پیش بینی کننده و بینش‌های آینده نگر است که به کالا‌های بسته بندی شده مصرف کننده، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی بدون نسخه، خرده فروشان، خدمات مالی و شرکت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند تا کسب وکار خود را توسعه دهند.

IRI با بزرگ‌ترین مخزن داده‌های خرید، رسانه، اجتماعی، علت و وفاداری، که همگی بر روی یک پلتفرم مبتنی بر فناوری ابری مبتنی بر تقاضا ادغام شده اند، انقلاب شخصی سازی را تقویت می‌کند و به راهنمایی بیش از ۵ هزار مشتری خود در سراسر جهان کمک می‌کند.

این شرکت تلاش فراوانی برای مرتبط ماندن بی وقفه، تصاحب سهم بازار، ارتباط با مصرف کنندگان، همکاری با مولفه‌های کلیدی و ارائه رشد پیشرو در بازار دارد.

۶. Ipsos

این شرکت که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شده، توانسته است با ۲۰۲۵ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۲/ ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی حدود ۲۳۶۷ میلیون دلار دست یابد.

Ipsos، از طریق شرکت‌های تابعه خود، در جمع‌آوری، پردازش و ارائه داده‌های نظرسنجی برای بازار‌ها، شرکت‌ها و موسسات عمدتا در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکا و آسیا اقیانوسیه مشارکت دارد.

به مشتریان کمک می‌کند تا روابط بلندمدت با مشتریان ایجاد کنند، مخاطبان و درک آن‌ها از رسانه‌های مختلف را مطالعه می‌کند و روند افکار عمومی را اندازه‌گیری می‌کند.

Ipsos خدمات تحقیقاتی تبلیغاتی از جمله خدمات ردیابی تبلیغات و ارزیابی ارزش ویژه برند را ارائه می‌دهد که به تبلیغ‌کنندگان در توسعه، ارزیابی و بهبود تلاش‌های تبلیغاتی آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین خدمات تحقیقات بازاریابی را ارائه می‌کند که به مشتریان کمک می‌کند فرصت‌های تجاری و پلتفرم‌های نوآوری را شناسایی کنند، استراتژی‌ها را در محل فروش توسعه دهند، دیدگاه‌ها و ایده‌ها را ایجاد کنند، ترکیب آن‌ها را توسعه داده و بهینه سازی کنند و حجم فروش را مدل سازی و پیش بینی کنند و همچنین محصولات نوآورانه سفارشی را ارائه می‌دهند.

Ipsos این چشم‌انداز را برای بیش از ۵هزارمشتری از طریق حضور در ۹۰ بازار در سطح جهانی و محلی فعال می‌کند.

Ipsos کل زنجیره تولید و تجزیه و تحلیل اطلاعات، از جمع‌آوری داده‌های خام تا پردازش اطلاعات را پوشش می‌دهد.

۷. Westat

این شرکت که در سال ۱۹۶۳تاسیس شده، توانسته است با ۱۹۰۰نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۵/ ۳درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی در حدود ۵۹۷میلیون دلار دست یابد.

یک شرکت تحقیقاتی و خدمات حرفه‌ای ۱۰۰درصد متعلق به کارمندان است که از طریق طراحی نظرسنجی‌های گسترده و قابلیت‌های عملیاتی در پشتیبانی از جمع‌آوری داده‌های مدرن از خانواده‌ها، موسسات، مشاغل و افراد ارائه می‌کند. حوزه‌های تمرکز و قابلیت‌های شرکت عبارتند از:

تجزیه و تحلیل آماری و تحقیقات روش‌شناختی در طراحی نظرسنجی، آزمایش، علم داده و تجزیه و تحلیل، کنترل افشای آماری و تحقیقات کیفی.

ارزیابی برنامه، فرآیند و نتیجه با استفاده از روش‌های متنوع از طراحی تا اجرا برای هدایت هر برنامه به سمت موفقیت.

تحقیقات بهداشتی، از جمله سلامت رفتاری و روانی، مطالعات بالینی و آزمایش‌های بالینی، سلامت عمومی و بین‌المللی، ارائه مراقبت‌های بهداشتی، ایمنی بیمار و کمپین‌های ارتباطی سلامت.

تحقیقات سیاست اجتماعی و کمک‌های فنی برای اجرای سیستم‌های ارزیابی نوآورانه، بهبود کیفیت و ارائه خدمات.

برنامه‌های آموزشی برای حمایت از معلمان، انجام ارزیابی‌ها و ارائه کمک‌های فنی.

مطالعات حمل و نقل رفتار‌های سفر، ایمنی و عوامل انسانی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مطالعات مشاهده‌ای میدانی و بررسی‌های آنلاین و مبتنی بر دستگاه تلفن همراه.

Westat برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی خود، رویکرد‌های متناسب با مشتریان و همچنین سرمایه‌گذاری در بسیاری از فناوری‌ها و محصولات فناوری اطلاعات عمومی و تخصصی را طراحی می‌کند.

Westat همچنین مجوز، آموزش و پشتیبانی را برای Blaise، یک سیستم نرم افزاری بزرگ جمع‌آوری داده‌ها که توسط Statistics هلند تولید شده و در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود، ارائه می‌کند.

۸. The NPD Group

این شرکت که در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده، توانسته است با ۱۱۸۵نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ با رشدی ۶/ ۸ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی حدود ۴۴۴ میلیون دلار دست یابد.

به برند‌های پیشرو جهان کمک می‌کند تا به رشد مبتنی بر داده دست یابند. این شرکت با تخصص عمیق در بیش از ۲۰ صنعت و با رهبری فکری بسیاری از برند‌های پیشرو جهان به مشتریان خود در اندازه‌گیری بازارها، پیش‌بینی روند‌ها و بهبود عملکرد کمک می‌کند. خدمات سندیکایی NPD شامل ردیابی خرده‌فروشی، ردیابی توزیع‌کننده و ردیابی مصرف‌کننده است.

NPD هر هفته داده‌های فعال در سطح فروشگاه را از بیش از ۶۰۰ هزار نقطه فروش در سراسر جهان، به علاوه تجارت الکترونیک و پلتفرم‌های تلفن همراه را برای مشاهده مکان‌های جغرافیایی یا گروه‌های فروشگاه سفارشی و اطلاعات سطح حساب جمع‌آوری می‌کند تا آن‌ها را به خرده فروشان درخواست‌کننده ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل‌های تجویزی شرکت شامل پیش‌بینی بازار، پیش‌بینی محصول جدید، ارزیابی قیمت و ارتقا و تقسیم‌بندی است. مشاوران ارشد صنعت برای جلسات استراتژی در دسترس هستند تا برنامه‌ریزی بلندمدت را هدایت کنند یا نیاز‌های خاص را برطرف کنند.

۹. comScore

این شرکت که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده، توانسته است با ۸۷۰ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ و با کاهش ۵/ ۶ درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی حدود ۳۸۹میلیون دلار دست یابد.

یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی جهانی است که تبلیغات، محتوا و مخاطبان مصرف‌کننده هر کدام را در پلتفرم‌های رسانه‌ای اندازه‌گیری می‌کند.

ComScore محصولات خود را با استفاده از یک پلتفرم داده جهانی ایجاد می‌کند که اطلاعات پلتفرم‌های دیجیتال (تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها)، صفحه‌های تلویزیون و فیلم را با اطلاعات جمعیتی و سایر اطلاعات توصیفی ترکیب می‌کند ComScore.

علم داده انحصاری را توسعه داده است که اندازه‌گیری مخاطبان در سطح شخصی و خانگی را امکان‌پذیر و مشاهده تکراری را در دستگاه‌ها و در طول زمان حذف می‌کند.

این ترکیب داده‌ها و روش‌ها، استاندارد مشترکی را برای خریداران و فروشندگان برای انجام معاملات تبلیغاتی ممکن می‌سازد. این موضوع به شرکت‌ها در سراسر اکوسیستم رسانه‌ای کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کرده و کسب درآمد کنند و برنامه‌ها و محصولات بازاریابی را توسعه دهند تا کارآمدتر و موثرتر به آن مخاطبان دسترسی پیدا کنند.

توانایی ComScore برای یکسان‌سازی داده‌های رفتاری و سایر داده‌های توصیفی، آن را قادر می‌سازد تا رتبه‌بندی مخاطبان، تایید تبلیغات و بخش‌های دقیق مصرف‌کننده را ارائه دهد که صد‌ها میلیون مصرف‌کننده را توصیف می‌کند.

۱۰. GfK

این شرکت که در سال ۱۹۳۴ تاسیس شده، توانسته است با ۸۶۰ نفر کارمند (فقط در آمریکا) در سال ۲۰۱۹ و با رشدی ۲/ ۳درصدی نسبت به سال قبل به درآمدی در حدود ۱۶۰۰ میلیون دلار دست یابد.

GfK داده‌ها و علم را به هم متصل می‌کند. راه حل‌های تحقیقاتی نوآورانه پاسخ‌هایی را برای پرسش‌های کلیدی کسب وکار درباره مصرف کنندگان، بازارها، مارک‌ها و رسانه‌ها در حال حاضر و در آینده ارائه می‌دهند.

GfK به عنوان یک شریک تحقیقاتی و تحلیلی، به مشتریان خود در سراسر جهان وعده «رشد از دانش» را می‌دهد. تمرکز GfK بر صنایعی شامل خودرو، کالا‌های مصرفی، مد و سبک زندگی، رسانه و سرگرمی، خرده‌فروشی، فناوری و مسافرت و میهمان‌نوازی است که به محققان بازار خود درک کاملی از مسائل تجاری و سوالات مربوط به نگرانی‌های آن‌ها ارائه می‌دهد.

مترجم: محمود نوری‌شمس‌آباد

 

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویروس (ویروس کامپیوتری)
آموزش و هوش مصنوعی
ویروس (ویروس کامپیوتری)

ویروس کامپیوتری کد مخربی است که با کپی کردن خود در یک برنامه دیگر، بخش بوت کامپیوتر یا سند دیگر تکثیر می‌شود و نحوه کار کامپیوتر را تغییر می‌دهد. یک ویروس پس از نوعی مداخله انسانی بین سیستم ها پخش می شود.

معرفی زيرساخت يک شبکه
اخبار ایران تکنولوژی
باج افزار چیست و چگونه عمل میکند؟

حملات باج افزار با دسترسی به رایانه یا دستگاه شما و سپس قفل کردن و رمزگذاری داده های ذخیره شده در آن کار می کنند. چگونه این اتفاق می افتد؟ اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان به اشتباه بدافزار را از طریق پیوست‌های ایمیل یا پیوندهایی از منابع ناشناخته دانلود می‌کنند – که اتفاقاً هکرها هستند.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.