آموزش هوش مصنوعی

حقایقی در مورد اینترنت

عمومی خبری

حقایقی در مورد اینترنت

انسان ها در طول زمان برای آنکه بتوانند کارهای روزمره خود را هرچه ساده تر و آسان تر انجام دهند، اقدام به طراحی و اختراع برخی وسایل نمودند که در میان بزرگترین اختراعات در سطح جهان می توان به ” اینترنت ” اشاره نمود که بی شک بزرگترین و مهم ترین اختراع در طول زندگی انسان ها می باشد.

حقایق اینترنت

سرعت پیشرفت اینترنت از آنچه که تصور می کنید بسیار بیشتر است و توانست در طول چندین سال کاربران زیادی را مجذوب خود نماید و با این حال پیشرفت صنایع دیگر به کمک اینترنت توانستند به این مرحله از پیشرفت برسند که تخمین های منتشر شده اخیر گوگل در مورد دنیای وب و اینترنت توانستند بسیار شوکه کننده باشند.

 

حقایقی در مورد اینترنت

1- میزان داده های گوگل در سال 2010 میلادی

گوگل از اصلی ترین برنامه هایی است که با اتصال به اینترنت می توان از آن استفاده نمود که این روزها بسیار شناخته شده است و حداقل هر یک از ما یک جستجوی کوتاه را نیز شاید در آن داشته باشیم تا به سوالاتی که در ذهن داریم پاسخ دهیم!

اما گوگل اخیر اعلام کرد که در 2010 میلادی حدود 5 میلیون ترابایت داده در صفحات آن ثبت شده بود که از شگفت انگیز ترین واقعیت هایی که گوگل از آن پرده نمایی نمود، این بود که تنها 0.004% محتوایی که در گوگل منتشر می شوند، در اینترنت نشان داده می شوند!

با این حال طبق آخرین گزارشات انجام شده در 14 اکتبر سال 2018 میلادی حدودا 4.46 میلیارد صفحه در گوگل تخمین زده شده است که این بسیار زیاد و عظیم می باشد.

حقایق اینترنت

حقایق جالب درباره اینترنت

2- تعداد وب سایت های ثبت شده در 18 اکتبر 2018

طبق تخمین گوگل در 18 اکتبر سال 2018 میلادی، گفته شد که حدودا بیش از 1.9 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود دارد که در میان این وب سایت ها 75.8 میلیون آنها مجهز به محیط کاربری وردپرس هستند. همچنین روزانه بیش از 5 میلیون پست در گوگل منتشر می شوند.

3- آمار روزانه انتشار تصاویر در اینستاگرام!

طبق گزارشات انجام شده روزانه بیش از 95 میلیون عکس در اینستاگرام انتشار داده می شوند که در میان این تصاویر 70% آنها دیده نمی شوند.

4- تعداد کاربران آنلاین اینترنت!

ILS یا سازمان کنترل اینترنت در اکتبر ماه 2018 وضعیت کاربران آنلاین را چک کرد که تعداد کاربران آنلاین برابر بود با ” 4,045,421,895 ” که این نشان دهنده آنلاین بودن 4 میلیارد انسان از حدودا 8 میلیارد انسان روی کره زمین می باشد و انتظار می رود این میزان در سال 2020 بسیار بیشتر شود.

5- آمار هک شدن وب سایت ها بصورت روزانه!

از بزرگترین مشکلاتی که برخی از کاربران گوگل شاهد آن هستند، هک شدن سایت ها توسط برخی افراد سودجو می باشد که طبق آخرین گزارشات انجام شده، گفته شد که روزانه بیش از 85000 وب سایت که مجهز به جوملا و وردپرس هستند، هک می شوند!

آشنایی با اینترنت

آمار حک شدن وب سایت ها

6- آمار ثبت دامنه در ساعت!

هر وب سایتی دارای نام و دامنه خودش می باشد که اولین قدم برای ساخت وب سایت می باشد که طبق آخرین گزارشات انجام شده، هر ساعت 5000 دامنه، هر روز 120 هزار و هر سال چیزی بیش تر از 43 میلیون دامنه در گوگل ثبت می شود که در میان این دامنه ها تنها 25% آنها فعالیت زیادی دارند و مابقی آنها هیچ فعالیتی ندارند!

7- اولین ایمیلی که ارسال شد!

از مهم ترین برنامه هایی که گوگل برای کاربران خودش فراهم ساخته است و هر کاربری می تواند به راحتی تمام از آن استفاده نماید، ایمیل یا همان نامه الکترونیکی می باشد که اولین ایمیل توسط ” Ray tomlinson ” در سال 1971 میلادی ارسال شد که از نماد ” @ ” برای این استفاده نمود که نشان دهد نامه توسط یک کاربر انسان نوشته شده است و نه یک ربات!

8- آمار روزانه ارسال ایمیل در روز!

طبق گزارشات انجام شده روزانه بیش از 250 میلیارد ایمیل در روز به کاربران متعددی ارسال می شود که تمام این نامه ها توسط اشخاص ارسال نمی شود و تنها 20% درصد آنها توسط انسان ها انجام می شوند و مابقی آن یعنی 200 میلیارد ایمیل، نامه های تبلیغاتی هستند که بصورت خودکار با استفاده از ربات های ساخته شده ارسال می شوند. با این حال لازم به ذکر است که اولین ایمیل تبلیغاتی در سال 1978 میلادی توسط شرکت ” Digital Equipment Corporation ” ارسال شد!

9- اولین وب سایت جهان کدام سایت می باشد؟!

اولین وب سایت جهان به نام ” info.cern.ch ” می باشد که یک سایت HTML می باشد و هم اکنون هم پابرجاست و می توانید وارد آن شوید.

10- آمار وحشتناک بارگذاری ویدیو در یوتیوب!

تا اینکه شما به این قسمت از مطلب رسیدید، بیش از 2800 ساعت ویدیو بر روی سرورهای یوتیوب بارگذاری شده است! بطور کلی در هر دقیقه بیش از 400 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود که این آمار بسیار زیاد و باورنکردنی می باشد که هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از این وب سایت استفاده می کنند.

حقایقی درباره اینترنت

حقایقی جالب در مورد اینترنت

11- آمار برنامه های ساخته شده برای اندروید و IOS

بطور کلی بیش از 4.9 میلیون برنامه در فروشگاه های اندروید و IOS وجود دارد که طبق گزارشات انجام شده کاربران گوگل پلی در سال 2016 میلادی بیش از 75 میلیارد برنامه و کاربران اپ استور بیش از 25 میلیارد بار دانلود داشته اند.

12- سایت هایی که دارای بالاترین رنک می باشد!

گوگل از شناخته شده ترین سایت هایی که است که در آن دنیایی از محتواها و داده ها وجود دارد که به همین دلیل گوگل دارای بیشترین رنک در میان سایت های دیگر را داراست. 3 سایت بزرگ جهان از لحاظ رتبه عبارتند از ؛

  1. گوگل
  2. یوتیوب
  3. فیس بوک

13- میزان آنلاین بودن کاربران اینترنت در طول روز!

میزان میانیگین کاربان آنلاین در طول روز بیش از 10 ساعت اعلام شده است که این میزان در سال های آینده چندین برابر خواهد شد و علت ان هم عرضه میزان زیادی از گجت ها می باشد که بیشترین میزان از این 10 ساعت در گوگل صرف می شود.

بلبرینگSKF

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عمومی خبری
نمایندگی فروش پانل گچی جی برد

نمایندگی فروش پانل گچی جی برد گچ برگ جی برد یکی از بروز ترین صفحات روکش دار گچی که به تازگی در ایران شروع به تولید نموده است از لحاظ کیفیت به دو نوع، درجه یک و درجه دو تقسیم بندی میشود. درجه یک از لحاظ قیمت نسبت به درجه …

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …