آموزش هوش مصنوعی

تحریم صرافی ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان

اخبار ایران تکنولوژی

وزارت خزانه داری آمریکا صرافی ارزرمز Suex OTC را به تسهیل نقل و انتقالات غیرقانونی به نفع طراحان هشت نوع باج افزار مختلف متهم کرده است. این اولین بار است که صرافی های ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان توسط دولت آمریکا تحریم می شوند.

والی آدیممو ، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این مورد گفته است: صرافی های ارزرمز مانند سوئکس به مهاجمان سایبری امکان می دهند تا از طریق باج افزارهای خود کسب سود کنند. این اقدام نشانه قصد ما برای افشا و مختل کردن زیرساخت های غیرقانونی چنین حملاتی است.

هکرها معمولا با نفوذ به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری اطلاعات آنها را از دسترس خارج کرده و برای امکان پذیر کردن کنترل مجدد این سیستم ها توسط مالکانشان درخواست باج می کنند. آنها گاهی حتی بعد از دریافت باج درخواستی که معمولا در قالب ارزرمز تقاضا می شود نیز سیستم ها و داده های قفل شده را آزاد نمی کنند.

در یک سال اخیر حملات گسترده ای به زیرساخت های امریکا از سوی باج افزارنویسان انجام شده که یک مورد از آنها باعث مختل شدن روند انتقال انواع سوخت و انرژی از طریق خط لوله کولونیال پایپ لاین در شرق آمریکا شد. هکرها دیروز به یک شرکت فناوری ارائه دهنده خدمات کشاورزی در آیوا نیز حمله کردند و روند برداشت و ذخیره سازی محصولات را مختل کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویروس (ویروس کامپیوتری)
آموزش و هوش مصنوعی
ویروس (ویروس کامپیوتری)

ویروس کامپیوتری کد مخربی است که با کپی کردن خود در یک برنامه دیگر، بخش بوت کامپیوتر یا سند دیگر تکثیر می‌شود و نحوه کار کامپیوتر را تغییر می‌دهد. یک ویروس پس از نوعی مداخله انسانی بین سیستم ها پخش می شود.

معرفی زيرساخت يک شبکه
اخبار ایران تکنولوژی
باج افزار چیست و چگونه عمل میکند؟

حملات باج افزار با دسترسی به رایانه یا دستگاه شما و سپس قفل کردن و رمزگذاری داده های ذخیره شده در آن کار می کنند. چگونه این اتفاق می افتد؟ اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان به اشتباه بدافزار را از طریق پیوست‌های ایمیل یا پیوندهایی از منابع ناشناخته دانلود می‌کنند – که اتفاقاً هکرها هستند.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.