آموزش هوش مصنوعی

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران چیست؟ – معرفی نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران

بهترین شغل های 10 سال آینده
عمومی خبری

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران چیست؟ – معرفی نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران

بهترین شغل های اینده کدام است؟ خیلی وقت بود که می خواستیم یک مقاله تهیه کنیم و به معرفی چند شغل که در آینده بازار کار فوق العاده ای داشته باشد، بپردازیم و سعی کنیم که آن ها را معرفی کینم .زیرا معتقد هستیم که همیشه افرادی در جامعه به موفقیت های فوق العاده و خوبی می رسند که چند قدم جلوتر از بقیه باشند و آینده نگری خوبی داشته باشند تا بتوانند به این تحلیل برسند که نیاز آینده به چه چیز است تا در آن حرفه به کسب مهارت بپردازند.حال زمانی که نیاز جامعه احساس شد، این افراد هستند، که می توانند پاسخگو این نیاز باشند و حال می توانند درآمد بسیار خوبی در این حوزه کسب کنند.

شاید این موضوع برایتان جذاب باشد که هر از چند گاهی یک روش درآمدی جدیدی ایجاد می شود که نظر همه افراد را به خود جلب می کند . به عنوان مثال ارز دیجیتال و زمین ها و بازی های متاورسی بر سر زبان ها افتاده است. این موضوع باعث می شود ، افراد تیزبین به این فکر بیفتند که بهترین شغل های 10 سال اینده چه مشاغلی هستند؟ و برای راه اندازی آن ها به چه چیزی نیاز دارند و چه اقداماتی باید برای آن انجام داد؟

بر همین اساس است که افراد باهوش با پاسخ به این سؤال می توانند راحت تر از دیگران حدس بزنند که بهترین شغل های اینده ایران کدام هستند ، تا در نهایت  مسیری را که قرار است بروند را به خوبی برنامه ریزی کنند. این در حالی است که هم اکنون نیز به راحتی می توان حدس زد بیشتر شغل های آینده دار ایران در کدام حوزه هستند.

تکنولوژی

تکنولوژی یکی از همان حوزه هایی است که می تواند در زمره بهترین شغل های اینده در نظر گرفت، زیرا از آنجایی که ارتباطات بسیار گسترده شده است و مردم با تکنولوژی دنیا آشنا شده اند و می دانند که با تکنولوژی های جدید کار آن ها ساده تر و راحت تر خواهد شد. بنابراین توجه به این موضوع می تواند یک دیدگاه جدید برای شما به وجود آورد تا زودتر از دیگران موقعیت های شغلی آینده دار را تشخیص دهید.

به همین خاطر در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین شغل های 10 سال آینده ایران بپردازیم لیست مشاغلی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند از گردآوری و تطابق چندین آمار مختلف به‌دست‌آمده و اطلاعات لازم درباره‌ی مشاغلی که در طی 10 سال آینده خیلی روی بورس خواهند بود به شما داده می‌شود.

بهترین شغل های اینده

کوچینگ

متاسفانه یا خوشبختانه به دلیل شلوغ شدن زندگی های مردم، با وجود‌ آنکه آنها اکثر پاسخ های نیاز خودشان را می دانند، اما نمی توانند آن ها را از به خوبی درک کنند. در نهایت همین موضوع باعث می شود که نتوانند به خوبی خودشان را رشد دهند. تصور کنید در همین وضعیت، شخصی وجود دارد که می تواند از طریق گوش دادن دقیق به مردم و پرسیدن سوالات قدرتمند و استفاده از برخی از ابزار ها ، کاری کند که این افراد بتوانند به نیازهایشان آگاهی پیدا کنند و خودشان برای مسائلشان راهکار بدهند. بنابراین چنین شغلی می تواند تا چند سال آینده به یکی از پرسود ترین کسب و کارها تبدیل شود. کوچینگ به دو شاخه اصلی بیزینس کوچینگ و لایف کوچینگ تقسیم بندی میشود و هر کدام از این شاخه‌ها به دسته های مجزایی تقسیم بندی می شوند.

 

 

تصویر توسعه دهنده اپلیکیشن

توسعه دهنده اپلیکیشن

در راس لیست بهترین شغل های 10 سال آینده ایران می توان به توسعه دهنده اپلیکیشن اشاره کرد و حتی می توان گفت که یکی از بهترین شغل های جهان در ۱۰ سال آینده ، توسعه دهنده اپلیکیشن می باشد. انتظار می رود که این حرفه تا ۱۰ سال آینده بیش از ۲۱ درصد رشد داشته باشد. همچنین تخمین زده شده که حقوق سالانه در این حوزه به بیش از ۹۷ هزار دلار در سال برسد. شغلی که بسیاری از افراد امروزه به آن مشغولند.

 

صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از بهترین شغل های  اینده داشتن صرافی ارزهای دیجیتال است. همان طور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است به همین خاطر ، وجود چنین صرافی هایی بیش از پیش احساس می شود، زیرا ارزهای دیجیتال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند.

این صرافی ها ، سایت ها و اپلیکیشن هایی هستند که افراد برای آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال و یا ذخیره سرمایه خود از آن ها استفاده می کنند و در اصل کاری مانند صرافی های سنتی را به صورت دیجیتال انجام می دهند. با اینکه خیلی از افراد هم اکنون از سایت ها و پلتفرم های خارجی استفاده می کنند، با این وجود در آینده ای نه چندان دور صرافی های ارز دیجیتال داخلی نیز رونق پیدا خواهد کرد.

با این  وجود چیزی که قابل پیش بنی است که صرافی ارز دیجیتال، یکی از نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران است . به همین خاطر می توان بهترین شغل های اینده ایران را برای این کسب و کار در نظر گرفت. با این وجود جلب اعتماد مردم یکی از عوامل بسیار مهم در صرافی های ارز دیجیتال است.

 

تصویر تحلیل سیستم های کامپیوتری

تحلیل سیستم های کامپیوتری

در ردیف دوم لیست بهترین شغل های اینده می توان به تحلیل سیستم های کامپیوتری اشاره کرد .این حرفه تا ۱۰ سال آینده رشد ۲۲ درصدی خواهد داشت و میانگین حقوق سالانه آن ۸۵ هزار دلار خواهد بود. بنابراین توانایی تحلیل سیستم های کامپیوتری هم می تواند برای جوانان یک شغل مناسب و پردرآمد باشد.

تصویر کاربر ماشین آلات ساختمانی

کاربر ماشین آلات ساختمانی

پیش بینی می شود این شغل در 10 سال آینده این شغل 5 درصد رشد یابد. این در حالی است که زیرساخت ها در حال فرسایش و ضرورت بازسازی آن، موجب شده تقاضا برای کارگران ساختمانی افزایش یافته واین امر برای کاربران ماشین آلات ساختمانی،زیادتر شود. البته برنامه و بودجه دولت برای سرمایه گذاری درزیرساختها به ویژه حمل ونقل، نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.. با این پیش بینی دور از انتظار نیست درآمدهای سالانه این شغل در دامنه 32 هزارتا 56 هزار دلار قرار گیرد.

متخصص نرم افزار کامپیوتری

یکی از شغل هایی که در لیست بهترین شغل های اینده ایران،جایگاه ویژه ای دارد،قطعا متخصص نرم افزار کامپیوتری می باشدپیش بینی می شود که در دهه آینده این شغل 32 .4 درصد رشد پیدا کند. دنیای کنونی دنیای رایانه بوده و منافع همه در آن است. با دیجیتالی شدن همه چیز از تلفن های همراه تا خودروها وحتی قهوه سازها، توسعه نرم افزارهای سیستمی جدید یک بخش ضروری از زندگی انسانی شده است.

همچنین افزایش تقاضا برای ارتقای امنیت شبکه و مستندسازی مشخصات سلامت افراد، زمینه را برای مشاغل جدید در حوزه رایانه فراهم کرده است.برای این شغل، داشتن مدرک دانشگاهی در مهندسی نرم افزار یا علوم رایانه ضروری است. داشتن مدرک کارشناسی ارشد در این زمینه به معنای داشتن مشخصه کامل در این زمینه است یا اینکه فرد باید یک پیش زمینه قوی در برنامه نویسی و نیز توانایی انطاف پذیری با تغییر در رشته های مختلف همچون معرفی ابزارها و زبان های جدید رایانه را داشته باشد.

کدنویس نرم افزار های رایانه ای

دولوپر ها سیستم‌عامل‌ها، کامپایلرها و نرم‌افزارهای شبکه را توسعه می‌دهند.میانگین درآمد سالیانه در 2016: حدود 106 هزار دلار بوده که پیشبینی میشود تا 10 سال آینده چندین برابر شود همچنین داشتن مدرک لیسانس نرم افزار برای این شغل اجباری است.

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

مدیر خدمات بهداشتی

برای شغل مدیر خدمات بهداشتی که در لیست بهترین شغل های جهان در ۱۰ سال آینده قرار گرفته است، رشدی ۱۷ درصدی پیش بینی شده است. همچنین اعلام شده که حقوق سالانه آن به طور میانگین ۹۳ هزار دلار خواهد بود.

تصویر پرستار

پرستار

پیشرفت فناوری و یک تمرکز بیشتر بر مواظبت های پیشگیرانه و پیرشدن جمعیت موجب آن شده است که نیاز به مراقبت های مورد نیاز بیماران در بیمارستانها، مطب پزشکان،برنامه های بلندمدت بهداشتی وحتی خانه های شخصی افزایش یابد.ه برای آنکه یک فرد به عنوان پرستار ثبت شده امکان فعالیت داشته باشد، ضروری است که مدرک کارشناسی در رشته پرستاری واعتبارنامه یک دوره پرستاری به مدت 2تا 3 سال داشته باشد.

 

تکنسین برق

پیش بینی ها نشان می دهد که این شغل در 10 سال آینده 2 درصد رشد داشته باشد. افزایش تقاضا برای ارتباطات الکترونیکی در خانه و در دفاتر به معنای کار بیشتر برای تکنسین های برق است.

همچنین رشد استفاده از انرژی های جایگزین شامل انرژی باد و خورشیدی و نیز بازسازی و تعمیر و نیز ایجاد ساختمان های نو نیز در افزایش تقاضا برای این شغل موثراست.داشتن سابقه کار 4 ساله، حداقل سن 18 سال و دیپلم یا معادل آن و مجوز رتبه بندی شده از الزامات داشتن چنین شغلی است. تصویر فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی یکی از شاخه های پزشکی و توانبخشی و روشی مفید در درمان بیماری ها و اختلالات سیسم اسکلتی و عضلانی و همچنین مشکلات ناشی از بیماری های مغز و اعصاب است. هدف از درمان های فیزیوتراپی پیشگیری، توانبخشی، درمان و در نتیجه ارتقای سطح سلامت جامعه است.

این شغل تا ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد رشد خواهد داشت و میانگین حقوق سالانه آن تا ۸۳ هزار دلار ارزیابی شده است.

 

تولید محتوا یکی از بهترین شغل های اینده

روز به روز با گسترش تکنولوژی نیاز به انواع مختلف محتوا بیشتر می شود. اصولاً محتوا راهی است که شما به وسیله آن برای مشتری ارزش خلق می کنید و مشتری در نهایت حاضر می شود برای آن ارزش هایی که برایش خلق کرده اید،‌ محصولات شما را بخرد.

محتوا هزینه جذب مشتری را بسیار کاهش می دهد.محتوا به شما این امکان را می دهد که بتوانید کسب و کارتان را به اطلاع افراد بیشتری برسایند. محتوا انواع مختلفی از جمله محتوای صوتی، محتوای ویدویی، محتوای متنی، محتوای تصویری و …. دارد. بسته به استراتژی محتوایی که طراحی می کنید باید به نحوی از تمامی این محتوا ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید شما زمانی که می خواهید برای خودتان سایت بزنید یا این که پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید یا حتی زمانی که می خواهید فروش محصولتان را انجام دهید نیاز به تولید محتوا دارید. پس یادگرفتن آن ضروری است.

علاوه بر آن اگر شما کاری نداشته باشید می توانید برای کسب و کار های مختلف محتوا تولید کنید و از این طریق درآمد زیادی را به دست بیاورید.

تصویر مشاور مالی

مشاور مالی 

یکی دیگر از  بهترین شغل های اینده مشاو.ر مالی است . پیش بینی می شود در ده سال آینده این شغل با رشدی معادل 32 درصد افزایش یابد. افزایش فرصت های سرمایه گذاری نیاز به مشاورین این حوزه را ضروری تر ساخته است. از سوی دیگر، در حالی که جمعیت پیر می شوند و پس اندازهای افراد در حال شکل گیری است، مشاور سرمایه گذاری خوب در افزایش ارزش پس اندازها اهمیت خواهد یافت. همچنین با افزایش جمعیت، نیاز به مشورت متخصصان مالی برای ایجاد مستمری های بالاتر در دوران بازنشستگی افزایش می‌یابد.

بی شک متخصصان مالی موجب ایجاد پول بیشتر برای مشتریانشان خواهند شد و از اینرو، مشاوران مالی شخصی یکی از دو تخصصی هستند که درآمدهای سالانه آنها شش رقمی می شود. بهطوریکه دامنه شغلی آنها بین 43 هزار تا 111 هزار دلار خواهد بود. درخصوص نیازهای حضور در این فعالیت، داشتن مدرک دانشگاهی در یکی از رشته های مالی، حسابداری و اقتصاد و همچنین داشتن مجوز از یک موسسه مالی معتبر ضرورتهای آن خواهد بود.

این ها برخی از بهترین شغل های 10 سال آینده در ایران بود .

 

 

کلام آخر

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گزارم. در این مقاله سعی کردیم که بهترین شغل های اینده را برایتان معرفی کنیم. به این نکته توجه کنید تمامی مواردی که برایتان نام برده ایم به شرطی می تواند شما را به درآمدهای فوق العاده و خوبی برساند که شما بتوانید در این کسب و کارها مهارت بالایی داشته باشید چون آن زمان هست که شما می توانید نیازی را رفع بنمایید.بنابراین تمام توان و تمرکز خود را برای کسب مهارت در حوزه ای که به آن علاقه دارید ،بگزارید.

 

سوالات متداول

بهترین شغل های ده سال آینده دنیا کدامند؟

در دنیا چه شغل های پر درآمدی وجود دارد؟

چه شغل هایی د ردنیا وجود دارد که در ایران نیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

NFT چیست و چطور کار می کند؟
عمومی خبری
NFT چیست؟ هرآنچه باید در مورد توکن غیرقابل تعویض بدانید

NFT چیست و چطور کار می کند؟ | همه چیز درباره توکن غیر قابل معاوضه ان اف تی

امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند
عمومی خبری
امنیت‌بخشیِ خانه‌های هوشمند

شرکت‌های امنیتی برای محافظت از خانه شما در برابر سرقت، آتش‌سوزی و سایر حوادث، فناوری‌های هوشمند –مخصوصاً دوربین‌های مدار بسته- را ارائه می‌دهند. اما همین فناوری‌های محافظت‌کننده خود نیز به محافظت نیاز دارند. در این موقعیت، چطور و با چه چیز می‌توان این امنیت را فراهم کرد؟ ما برایتان این …

تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote
عمومی خبری
تروجان بانکی چند مرحله‌ای به نام Coyote

توسعه‌دهندگان بدافزار «تروجان» همواره به دنبال راه‌های مبتکرانه‌ای برای توزیع ایمپلنت‌های خود و آلوده کردن قربانیان هستند. در بررسی‌های اخیر خود به بدافزار جدیدی برخوردیم که مشخصاً کاربران بیش از 60 مؤسسه بانکی را که عمدتاً از برزیل بودند هدف خود قرار داده. آنچه نظر ما را به خود جلب …