آموزش هوش مصنوعی

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی

اخبار ایران تکنولوژی

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی باید به بررسی و تحلیل موقعیت‌های هوش مصنوعی و فاصله‌ای که میان آن و شرکت‌ها وجود دارد بپردازند و به جای تصمیمات عجولانه، مسئولیت‌های خود را نسبت به فناوری‌های هوش مصنوعی بپذیرند. از عوامل پیشرفت و رشد این استارتاپ‌ها دسترسی به داده و اطلاعات به‌عنوان عنصر اصلی در رشد هوش مصنوعی، همچنین برخورداری از دانش عمیق و متناسب با شرایط دنیای امروزی و به‌کارگیری نیروهای انسانی مستعد و سخت‌کوش است.

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی همیشه هوشمند عمل می‌کنند و در برخورد با تغییرات واکنش‌های به‌موقع و البته حساب ‌شده‌ای دارند؛ به این دلیل که کار در حوزه هوش مصنوعی بسیار رقابتی و درعین حال با تغییرات سریع و اساسی روبرو است.

این موضوع شرایط را برای تحول‌گران هوش مصنوعی جهت ورود استارتاپ‌ها فراهم می‌کند و درصورتی که بتوانند گام‌های سریعی هم‌راستا با تغییرات بردارند، جایگاه خوبی برای خود دست‌و‌پا خواهند کرد. هرچند فضا از قول‌های هوش مصنوعی مملو باشد.

اهمیت استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی در تحولات امروز

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی می‌توانند به کسب‌وکارها در افزایش فروش، کشف تقلب، بهبود تجارب مشتری، اتوماسیون فرآیندهای کاری و ارائه تجزیه ‌و تحلیل‌ها و همچنین در پیش‌بینی فروش و میزان سودآوری کمک کنند.

به‌عنوان مثال شرکت‌های خدمات مالی می‌توانند از اتوماسیون فرآیندهای کاری مبتنی بر هوش مصنوعی و شرکت‌های تدارکاتی می‌توانند از سیستم‌های مدیریت موجودی که از محصولات این استارتاپ‌ها هستند استفاده کنند.

مزایای هوش مصنوعی

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارند؟

در اینجا برخی از مزیت‌های مهم محصولات استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها آورده شده است:

  • بهره‌وری
  • بهبود سرعت فرایندهای کاری
  • ایجاد قابلیت‌های جدید کسب‌وکار
  • ارائه خدمات بهتر مشتری
  • کیفیت بهتر و کاهش خطاهای انسانی

نقش هوش مصنوعی در جابجایی مشاغل

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی در ایران

در ایران تحول‌گران هوش مصنوعی در قالب شرکت‌های متنوع به فعالیت مشغول هستند. در این میان بعضی از آن‌ها به‌عنوان استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی شناخته شده‌اند؛ مانند مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت که در واقع بزرگ‌ترین شرکت هوش مصنوعی ایران است.

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت. رتبه اول استارتاپ‌ موفق در زمینه هوش مصنوعی در ایران و پنجم خاور‌میانه را داراست. این شرکت زیرمجموعه‌ شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت است که با بهره‌گیری از چالش‌های موجود در هوش مصنوعی، از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد.

هدف این شرکت علاوه بر بودن در میان موفق‌ترین استارتاپ‌های هوش مصنوعی، تبدیل شدن به پیشروترین شرکت هوش مصنوعی در دنیاست. بیش از 100 متخصص هوش مصنوعی در چهار تیم بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و داده‌کاوی در حال انجام پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی هستند.

برای ورود به حوزه هوش مصنوعی باید ابتدا زیرساخت‌های لازم فراهم شود. این زیرساخت‌ها و نگهداری آن‌ها هزینه‌هایی بالایی دارند و این خود نوعی چالش بزرگ به حساب می‌آید. شرکت پارت از استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی ایران گام بزرگی در راستای حل این مشکل با معرفی شبکه هوشمند شهاب با توان پردازش بالغ بر 4000 ترافلاپس برداشته است.

این شرکت به‌عنوان یکی از استارتاپ‌های موفق در کشور شناخته شده است و ایده آن برای حل مشکل از بخش‌های پردازش ابری، سکوی ابری خدمات هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و خدمات هوشمند ابری تشکیل شده است.

مزیت رقابتی این شرکت بومی بودن و امنیت بالا است. اهمیت این مزایا از این جهت است که در سطح کلان و در سازمان‌های امنیتی این زیرساخت کاربردهای زیادی خواهد داشت و همین گام بزرگ آن را در فهرست استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی کشور قرار می‌دهد.

شرکت دانش بنیان ابرداده‌های شرق پردازش آریا (روتیک). روتیک از استارتاپ‌های موفق در این زمینه است که در تلاش برای هوشمند کردن فرایندهای کسب‌وکار و تسریع و تنوع ارائه خدمات هوش مصنوعی گام برداشته است. خدمات این شرکت شامل ساختارهای تشخیص متنی احساسات، تگ‌گذاری‌های هوشمند و پردازش زبان فارسی است که در این مسیر از افراد برتر هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

شرکت نوژان. نوژان از استارتاپ‌های موفق است که تاثیر زیادی بر دانش رباتیک و هوش مصنوعی داشته است. ساخت بردهای الکترونیکی، کنترلر، پردازش تصویر و صدا از خدمات این شرکت به عنوان یکی از استارتاپ‌های موفق در این زمینه است. سورتر پسته، ربات شوینده، ربات توانبخشی دست و سیستم کنترلی سرمایش از محصولات موفق این شرکت است.

شرکت تکسوس. تکسوس به فعالیت در حوزه پردازش طبیعی زبان و داده‌کاوی می‌پردازد. مهم‌ترین محصول این شرکت توسعه یک موتور جست‌وجو براساس هوش مصنوعی و با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش زبان فارسی است.

شرکت عامر اندیش هوشمند. این شرکت با بهره‌گیری از ابزارهای پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و  بینایی ماشین در حوزه تبدیل گفتار به متن فارسی، دستیار هوشمند فارسی، فهم و درک هوشمند تصویر و ویدیو فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد.

این شرکت به عنوان یکی از استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی سرویس‌هایی برای هتل‌ها، بانک‌ها، اپراتورهای تلفن همراه، مراکز درمانی، بیمه‌‌ها و… طراحی و توسعه داده است.

شرکت ژرفیران. این شرکت راهکارهای زیادی در حوزه پردازش زبان طبیعی و بینایی‌ ماشین و علم داده توسعه داده است. هدف شرکت بومی‌سازی سیستم‌های پردازشی هوش مصنوعی و افزایش دانش و تخصص‌های مورد نیاز این حوزه است.

شرکت فناوران اطلاعات سخن. هدف این شرکت توسعه سرویس‌های پردازش زبان طبیعی، پردازش تصویر، بینایی ماشین و تشخیص گفتار و یادگیری ماشین است. این شرکت به عنوان یکی از استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی، رتبه اول جشنواره استارتاپی شهر هوشمند را نیز از آن خود کرده است.

شرکت عصر گویش پرداز. این شرکت در حوزه‌های پردازش گفتار، پردازش تصویر، تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار، به طراحی و توسعه محصولات هوش مصنوعی می‌پردازند.

هوش مصنوعی در تسریع فعالیت‌ها

نتیجه‌گیری

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی به طراحی و توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی، روباتیک، بینایی ماشین و پردازش تصویر و صدا می‌پردازند. اصولا افراد برتر هوش مصنوعی به دلیل تخصص و تجاربی که در حوزه هوش مصنوعی کسب کرده‌اند، تصمیم به راه‌اندازی این نوع استارتاپ‌ها می‌گیرند.

آینده فعالیت‌های انسانی تا حد زیادی به تاثیرات استارتاپ‌های هوش مصنوعی بستگی دارد. این استارتاپ‌ها با پاسخ‌های هوشمند نسبت به تحولات و رویدادها در حوزه هوش مصنوعی می‌توانند در دنیای رقابتی جایگاه خود را داشته باشند.

محتوای اینستاگرام

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی برای موفقیت باید در سیستم‌های اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعامل با مشتریان و کارمندان نهایت استفاده را از هوش مصنوعی داشته باشد. همچنین به‌کارگیری افراد برتر هوش مصنوعی و جذب سرمایه‌های‌ هنگفت به این شرکت‌ها در گام برداشتن به ‌سوی توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی ضروری است.

نکته دیگر اینکه این استارتاپ‌ها در مسیر بهره‌برداری از امکانات هوش مصنوعی باید مراقب انبوهی از خطرات مانند جابجایی کارکنان با ابزارها و سیستم‌های هوش مصنوعی باشند. این امر تاثیر اقتصادی بزرگی خواهد داشت و به وضوح جامعه و به‌ویژه بازارهای کار را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

براساس بررسی‌ها هوش مصنوعی همیشه به‌ تنهایی منجر به بهترین عملکرد نمی‌شود. هرچند فناوری‌های هوش مصنوعی در رانندگی یا حتی جایگزینی کارهای تکراری سطح پایین عالی هستند، اما در اغلب مشاغل وقتی انسان و ماشین با هم کار می‌کنند، بیشترین پیشرفت عملکردی حاصل می‌شود. بنابراین باید هوش مصنوعی را به‌جای جایگزینی توانایی‌های انسانی، وسیله‌ای برای تقویت در نظر بگیرید.

استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی با به‌کارگیری هوش مصنوعی نحوه فعالیت‌های کاری و زندگی روزمره  را تغییر می‌دهد. البته نیاز است تا افراد و کسب وکارها نگرش آزاداندیشی و تمایل به بهره‌گیری فرصت‌های جدید را در هر کجا و در هر زمان ممکن از تحول‌گران هوش مصنوعی پذیرا باشند.

در ایران استارتاپ‌های هوش مصنوعی از ابزارها و تکنیک‌های هوش مصنوعی شامل بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار، داده‌کاوی، یادگیری ماشین، دانش رباتیک، بردهای الکترونیکی، کنترلر، علم داده و بسیاری ابزارهای دیگر در توسعه محصولات این حوزه استفاده می‌کنند.

و در آخر به چندین شرکت از استارتاپ‌های موفق هوش مصنوعی اشاره می‌شود؛ این شرکت‌ها شامل مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، شرکت دانش بنیان ابرداده‌های شرق پردازش آریا (روتیک)، شرکت نوژان، شرکت تکسوس، شرکت عامر اندیش هوشمند، شرکت ژرفیران، شرکت فناوران اطلاعات و شرکت عصر گویش پرداز هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویروس (ویروس کامپیوتری)
آموزش و هوش مصنوعی
ویروس (ویروس کامپیوتری)

ویروس کامپیوتری کد مخربی است که با کپی کردن خود در یک برنامه دیگر، بخش بوت کامپیوتر یا سند دیگر تکثیر می‌شود و نحوه کار کامپیوتر را تغییر می‌دهد. یک ویروس پس از نوعی مداخله انسانی بین سیستم ها پخش می شود.

معرفی زيرساخت يک شبکه
اخبار ایران تکنولوژی
باج افزار چیست و چگونه عمل میکند؟

حملات باج افزار با دسترسی به رایانه یا دستگاه شما و سپس قفل کردن و رمزگذاری داده های ذخیره شده در آن کار می کنند. چگونه این اتفاق می افتد؟ اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان به اشتباه بدافزار را از طریق پیوست‌های ایمیل یا پیوندهایی از منابع ناشناخته دانلود می‌کنند – که اتفاقاً هکرها هستند.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.