آموزش هوش مصنوعی

پیامک های کلاهبرداری را بشناسید!

اخبار ایران تکنولوژی

افراد کلاهبردار که همیشه به فکر سودجویی بوده اند از این راه جیب مردم را خالی می‌کنند و خیلی راحت حتی بدون رودررو شدن با افراد از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. این افراد معمولا از سامانه پیامکی انبوه استفاده می‌کنند تا کارشان آسان شوند.

امروزه تقریبا در دست یک کودک هم می‌توان گوشی موبایل مشاهده کرد و هرکس دارای که دارای موبایل است با پیامک‌های تبلیغاتی آشنایی دارد.

سامانه‌های پیامکی خدمات زیادی در این موارد ارئه می‌دهند تا اعتماد مردم را جلب کنند. روزانه چند پیامک از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی دریافت می‌شود که پیامک‌های کلاهبرداری هم از یکی از انواع این پیامک هاست.

ما برای اینکه شما بتوانید پیامک‌های کلاهبرداری را بشناسید، این مقاله را تدوین کرده‌ایم؛ پس همراه ما باشید.
پیامک کلاهبرداری چیست؟

یکی از انواع پیامک‌هایی که شاید هرفردی در طول روز به عنوان تبلیغات و یا هر عنوان دیگری دریافت می‌کند پیامک کلاهبرداری می‌تواند باشد که به هدف سودجویی از کاربران ارسال می‌شود.

افراد کلاهبردار با استفاده از این روش و ارسال صدها پیامک به کاربران از راه‌های مختلف به آن‌ها ضرر می‌رسانند.

سودجویان گاهی تنها با راه اندازی یک سایت و با استفاده از وب سرویس پیام کوتاه به اطلاعات و شماره‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کنند و به راحتی با آن‌ها تعامل را شروع می‌کنند.

انواع پیامک‌های کلاهبرداری

پیامک‌های کلاهبرداری انواع مختلفی دارند که مسئولان و مدیران و پلیس فتا هرروز از انواع جدیدی آگاه شده و آن را به اطلاع عموم مردم می‌رساند تا همه از این پیامک‌ها آگاهی داشته باشند و قربانی نشوند.

یکی از انواع پیامک ها، پیامک هایی با عنوان ثبت نام در گردهمایی است. معمولا در توضیحات این نوع پیامک‌ها یک تخفیف ویژه هم برای ثبت نام کننده‌ها در نظر گرفته می‌شود که اگر دقت کافی نداشته باشید بعد از واریز متوجه می‌شوید که چنین همایشی به کلی وجود ندارد و اگر خوش شانس باشید و از طریق لینک امن واریز وجه داشته باشید اطلاعات کارت بانکیتان به دست کلاهبرداران نخواهد افتاد و فقط وجه واریزی به هدر می‌رود.

یکی دیگر از انواع پیامک‌های کلاهبرداری پیامک دریافت رمز دوم است. کسانی‌که دارای مز دوم پویا هستند باید به این نکته آگاهی داشته باشند که گاهی سودجویان بصورت رندوم پیامکی را مبنی بر تغییر رمز دوم مخاطبان ارسال می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند اطلاعات بانکی خود را همراه با رمز دوم جدید وارد کنند که در همین لحظه به حساب بانکی کاربر دسترسی پیدا می‌کنند.

یکی از انواع پیامک‌های کلاهبرداری که تازگی‌ها رواج پیدا کرده بود مبنی بر این بود که فرد بی سواد و چوپانی گنجی بزرگ پیدا کرده است از شما خواهش می‌کند که در فروختن این گنج او را راهنمایی کنید و یا گنج گران‌بها را به شما بدهد و شما مبلغی پول به این چوپان بیچاره بدهید که همه این ماجرا به کلی دروغ بوده و شگرد تازه‌ایی برای سودجویی از افراد ساده بود.

 افراد کلاهبردار در این میان با راهنمایی رانندگی هم شوخی هایی کرده و از طرف آن‌ها به مردم پیامک بخشودگی جرایم ارسال کردند که اگر درصدی از جرایم را با لینک زیر پرداخت کنند بقیه جرایم بخشیده می‌شود که این هم یک پیامک کلاهبرداری است.

پیام کوتاه کلاهبرداری برنده شدن جایزه

سودجویان و کلاهبرداران معمولا خیلی خلاق و آپدیت هستند. معمولا با به یاد داشتن مناسبت‌های خاص در طول سال و قرعه کشی هایی که بانک ها، موسسات و یا فروشگاه‌ها انجام می‌دهند از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

 این نوع پیامک‌ها معمولا با جمله تبریک شما برنده شده اید آغاز می‌شود و در ادامه از افراد می‌خواهند فرم را تکمیل کرده و اطلاعات خود را ارسال کنند که اطلاعات بانکی هم جزو همین اطلاعات است. حین دریافت همچین پیامکی باید به شماره ارسال کننده توجه داشت؛ زیرا نتیجه قرعه کشی‌های بزرگ از طریق سایت آن مرکز اعلام می‌شود و یا در صورت ارسال پیامک با سرشماره‌های مخصوص ارسال می‌شود نه سرشماره‌های معمولی.

پیامک کلاهبرداری واریز پول به حساب

معمولا افراد زیادی پیامک‌ها مربوط به حساب بانکی خود را فعال می‌کنند تا از برداشت و واریزی حساب مطلع شوند ولی غافل از اینکه این پیامک‌ها گاهی می‌توانند از سوی افراد سودجو فرستاده شوند.

هنگام دریافت پیامک واریزی غیر منتظره بهتر است شماره ایی که از آن پیامک دریافت کرده اید را چک کنید تا متعلق به بانک مربوطه باشد.

 یکی دیگر از پیامک‌های واریزی، به این شرح است که مبلغی به اشتباه به حسا شما واریز شده است که لازم است برای برگرداندن آن پول به فلان شماره زنگ بزنید و یا خیلی راحت لینک را کلیک کنید در این‌صورت مستقیما به صفحات جعلی هدایت می‌شوید که اطلاعات حساب بانکی شما لو رفته و در اختیار سودجویان قرار می‌گیرد.

با توجه به حال و روز جامعه امروزی و سوق همه کسب و کارها به طرف اینترنت و غیر حضوری شدن افرادی پیدا شده اند که با عکس چند جنس که وجود خارجی ندارند، ولی قیمت بسیار مناسبی دارند و می‌خواهند آن را به فروش برسانند از همه مردم مبلغی را می‌گیرند تا این جنس را به دستشان برسانند غافل از اینکه نه جنسی وجود دارد و نه فروشنده معتبری.

تشخیص پیامک کلاهبرداری

با توجه به اینکه قیمت پنل پیامکی بسیار مناسب است، معمولا افرداد سودجو از این خدمات استفاده می‌کنند تا به افراد زیادی در زمان کمی پیامک مد نظر خود را ارسال کنند. هر پیامی که در فرستادن آن از این روش استفاده شده است، میتواند پیامک کلاهبرداری باشد.

به علاوه هر پیامکی که از مخاطب درخواست ارسال اطلاعات از جمله اطلاعات بانکی را دارد، ممکن است از جمله پیامک‌های کلاهبرداری باشد.

در برخی موارد برای مخاطبان لینک سایت ارسال می‌کنند که با کلیک روی این لینک‌ها ممکن است بدافزارهایی در گوشی هوشمند شما نصب شوند و امنیت اطلاعات موبایل شما در خطر باشد. گاهی پیشنهاداتی فریب دهنده و غیر منطقی در قالب پیامک دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه طی چند لحظه می‌توانید صاحب ثروت فراوان شوید. مطمئنا اینگونه پیامک‌ها صرفا برای فریب شما بوده و حقیقتی ندارد.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص پیامک‌های کلاهبرداری این است که به سرشماره هایی که با آن ارسال شده است دقت کنید و با شماره‌های مراکز معتبر تطبیق دهید و یا استعلام بگیرید که اگر معتبر نبود از کلاهبرداری آن آگاه شوید و هرچه زود تر نسبت به جلوگیری از آن اقدام کنید. گاهی در پیامک‌های ارسال شده یک شماره تلفن ارسال می‌شود که با آن تماس بگیرید بهتر است قبل از تماس با همچین شماره هایی این شماره تماس‌ها بررسی شوند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد پیامک های کلاهبرداری و راه های تشخیص آن صحبت کردیم. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید و این مقاله را حتما برای دوستانتان ارسال کنید تا در دام پیامک‌های کلاهبرداری نیوفتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویروس (ویروس کامپیوتری)
آموزش و هوش مصنوعی
ویروس (ویروس کامپیوتری)

ویروس کامپیوتری کد مخربی است که با کپی کردن خود در یک برنامه دیگر، بخش بوت کامپیوتر یا سند دیگر تکثیر می‌شود و نحوه کار کامپیوتر را تغییر می‌دهد. یک ویروس پس از نوعی مداخله انسانی بین سیستم ها پخش می شود.

معرفی زيرساخت يک شبکه
اخبار ایران تکنولوژی
باج افزار چیست و چگونه عمل میکند؟

حملات باج افزار با دسترسی به رایانه یا دستگاه شما و سپس قفل کردن و رمزگذاری داده های ذخیره شده در آن کار می کنند. چگونه این اتفاق می افتد؟ اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که قربانیان به اشتباه بدافزار را از طریق پیوست‌های ایمیل یا پیوندهایی از منابع ناشناخته دانلود می‌کنند – که اتفاقاً هکرها هستند.

اخبار ایران تکنولوژی
۷ الگوریتم که هر برنامه نویسی باید بداند

ما چند الگوریتم مرتب سازی در این لیست داریم و Merge Sort یکی از مهمترین الگوریتم‌ها است. این یک الگوریتم مرتب سازی کارآمد بر اساس تکنیک برنامه نویسی تقسیم و تسخیر است.